• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
12
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد؛

هشدار سطح زرد آلودگی هوا در البرز/ از حضور در فضای باز خودداری کنید

  • کد خبر : 21788
  • 08 شهریور 1402 - 14:18
هشدار سطح زرد آلودگی هوا در البرز/ از حضور در فضای باز خودداری کنید
رئیس کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار استان البرز با اشاره به پیش بینی های اداره کل هواشناسی (هشدار سطح زرد آلودگی هوا) استان گفت: افراد به خصوص گروه‌های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) از حضور در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنند.

به گزارش دیده بان البرز، مهدی مهرور، رئیس کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار استان البرز گفت: بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان (هشدار سطح زرد آلودگی هوا)، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا توسط دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست البرز و به استناد دستورالعمل جدید ابلاغی، اولین کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار در این استان تشکیل شد.

وی افزود: مهم ترین تصمیمات این کارگروه برای شهرستان‌های استان البرز ابلاغ و مقرر شد اقدامات نظارتی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محوریت اداره محیط زیست و مشارکت تمامی اعضا و با سرفصل های تعیین شده در شیوه نامه اجرایی اقدام شود. همچنین بیمارستان ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز بیان کرد: با توجه به هشدار سطح زرد آلودگی هوا، افراد به خصوص گروه‌های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) از حضور در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنند. در صورت پیش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا جلسه تشکیل و تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

مهرور عنوان کرد: با عنایت به اینکه جلسه مذکور بر اساس جدیدترین شیوه نامه اجرایی تشکیل شد، وظایف هر یک از اعضای کارگروه ضمن تبیین ابلاغ و مقرر شد هر سه ماه یکبار در صورت عدم اضطرار و نیز وقوع مخاطرات بر اساس نوع آلودگی جلسات برگزار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21788

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.