• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9
استاندار البرز مطرح کرد؛

اتصال قطار شهری کرج به ایستگاه شهید سلطانی تا دهه فجر

  • کد خبر : 21800
  • 09 شهریور 1402 - 14:26
اتصال قطار شهری کرج به ایستگاه شهید سلطانی تا دهه فجر
استاندار البرز گفت: امیدواریم بتوانیم تا دهه فجر سال جاری، قطار شهری کرج را به ایستگاه شهید سلطانی متصل کنیم اما در حال حاضر و با توجه به هزینه های امروز، نیازمند 7 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار و بودجه هستیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز امروز در آئین بهره برداری از ایستگاه رجایی شهر متروی کرج که با حضور مسئولین استانی و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، از زحمات و تلاش های شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری کرج و همه افرادی که در این زمینه فعالیت کردند و پیگیر این موضوع بودند، قدردانی و تشکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت متروی کرج در رفع مشکلات ترافیکی شهروندان، ادامه داد: کلنگ این پروژه قریب به ۱۷ سال پیش بر زمین زده و دوره های مختلفی از شورای شهر سپری شد و تلاش های بسیاری در دوره های مختلف صورت گرفت و امروز با جان و دل و پیگیری های مضاعف به بهره برداری رسید که به همه دست اندرکاران این امر خداقوت می گوییم.

استاندار البرز با اشاره به رفع مشکلات شهر یکی پس از دیگری توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرج و خدمت رسانی آن ها به مردم، عنوان کرد: با توجه به ویژگی های این شورا و اعضای آن که برخی از خانواده ها و فرزندان شهدا و ایثارگران هستند، تلاش ما بر این است که این دوره بهترین شورا و گروهی باشد که تاکنون در این شهر خدمت کرده اند و مسائل و مشکلات باقی مانده از قبل نیز در این دوره مرتفع شود.

عداللهی با تاکید بر مصمم بودن همه مسئولین و موفق بودن این شورا بیان کرد: طرح ها و موارد بسیاری از دوره های گذشته بر زمین مانده و حل نشده است که امیدواریم در دولت سیزدهم با شعار «ایران قوی، دولت مردمی» به دست مدیران خدمتگزار رفع شود تا استانی سرافراز و بدون مشکل داشته باشیم. ما نیز از ابتدای خدمت در این استان تلاش کردیم خوب کار کنیم و تا می توانیم کارهای خوب انجام دهیم.

وی البرز را استانی جوان و نوپا دانست و مطرح کرد: کاستی ها و عقب ماندگی های بسیاری وجود دارد که تلاش می کنیم با اتحاد و انسجام و نیز ارق به نظام، انقلاب و شهدا مشکلات زیرساختی در حوزه های مختلف را برطرف کنیم. مصوبات خوبی نیز داشته ایم و امسال موفق به اعلام سبز شدن استان البرز شدیم که اقدامی ارزشمند بود زیرا طی ۵۰ سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده بود و ما طی یکی دو سال اخیر موفق به تحقق آن شدیم.

نماینده عالی دولت در استان البرز همچنین با اشاره به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه جاده ها و اتوبان ها در این استان، اذغان کرد: امیدواریم بتوانیم تا دهه فجر سال جاری، قطار شهری کرج را به ایستگاه شهید سلطانی متصل کنیم که اقدامی بسیار ارزنده است اما در حال حاضر و با توجه به هزینه های امروز، نیازمند ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و بودجه هستیم.

عبداللهی اعلام کرد: طی توافقی که با شرکت متروی تهران انجام شده، مدیریت متروی هشتگرد تا شهر جدید مهستان نیز به تهران واگذار شده است. ایستگاه ماموت نیز افتتاح شده و در حال حاضر مسافرگیری آزمایشی آن انجام می شود. تلاش های بسیاری صورت گرفته تا سرفاصله حرکت قطارها به یک سوم کاهش یابد و تقریبا به نیم ساعت برسد و شاهد پیشرفتی در حوزه حمل و نقل خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط پیمانکار مربوطه در خصوص اتوبان شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: خبرهای خوبی نیز در این زمینه خواهیم داشت که همه آن ها نشان از تلاش دولت و خادمین مردم در حوزه های مختلف دارد. امیدواریم با همبستگی و انسجام در بخش های مختلف استان همه مسائل شهری در این دوره به پایان برسد و در پایان کار، کارنامه ای درخشان و رضایت خداوند را کسب کنیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21800

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.