• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
7

اعلام آمادگی آبفای البرز و شهرداری کرج برای ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب محلی

  • کد خبر : 23082
  • 25 مهر 1402 - 17:01
اعلام آمادگی آبفای البرز و شهرداری کرج برای ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب محلی
مدیرعامل آبفای استان البرز و شهرداری کرج طی نشستی آمادگی خود را برای ساخت تاسیسات و تجهیزات (پکیج های) تصفیه فاضلاب شهری محلی اعلام کردند.

به گزارش دیده بان البرز، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز مطرح کرد: محدودیت در منابع تامین آب شرب در کنار افزایش نرخ مهاجرپذیری در البرز و به تبع آن بالا رفتن نیازهای آبی، شرایط را به گونه ای رقم زده که تامین آب فضای سبز شهرداری باید از شبکه آب شرب شهری جدا و به گزینه های دیگری همچون باز چرخانی آب و استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهری توجه شود.

وی افزود: بر همین اساس آبفای البرز آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن فاضلاب خام در مناطق و محلات مختلف کرج به شهرداری و اجرای خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب مورد نیاز هم اعلام کرده و شهرداری نیز به موازات این تصمیم و اقدام آبفا، نسبت به ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب اقدام کند تا بتوان ضمن سالم سازی محیط زیست شهری، از پساب حاصله برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

مهرداد کیانی، شهردار کرج نیز ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای اجرایی کردن این موضوع بیان کرد: شهرداری کرج برای رفاه حال مردم آمادگی خود را برای اجرای طرح های مشترک این چنینی با آبفا اعلام می کند و در دیگر موارد همچون صدور مجوز لازم برای کاربری های مختلف و ایجاد تاسیسات آبرسانی و فاضلاب در اراضی و املاک آبفا، احداث معابر مورد نیاز و … نیز آماده تعامل بین سازمانی هستیم.

گفتنی است طی سال های گذشته سه مورد از اینگونه پکیج های محلی تصفیه خانه فاضلاب در مهرویلا، حصارک و دولت آباد با مشارکت آبفا و شهرداری کرج ساخته شده و در حال بهره برداری بوده و یک پکیج هم در خط ۴ حصار در حال ساخت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.