• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
1
با حضور وزیر ارتباطات؛

فیبر نوری منازل و کسب و کارها به شهرستان چهارباغ رسید

  • کد خبر : 24308
  • 17 آذر 1402 - 11:56
فیبر نوری منازل و کسب و کارها به شهرستان چهارباغ رسید
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز به همت مسئولین استان البرز، امکان اتصال به فیبر نوری با سرعت بالا برای مردم چهارباغ فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز‍، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در آئین افتتاح پروژه ملی توسعه فیبر نوری شهرستان چهارباغ، فیبر نوری منازل و کسب و کارها را یکی از پروژه های مهم، راهبردی و کلیدی در حال اجرا در کشور دانست و گفت: امروز به همت مسئولین استان البرز، امکان اتصال به فیبر نوری با سرعت بالا برای مردم چهارباغ فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت فیبر نوری ۷۰ تا ۸۰ برابر سرعت فعلی ارتباطات ثابت در کشور است، این اقدام را انقلابی در تاریخ ارتباطات کشور برشمرد و مطرح کرد: اجرای پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا دهه های آینده پاسخگوی نیازهای کشور خواهد بود. در چند روز اخیر خبری مطرح شد که دانشمندان ژاپنی سرعت پتابیت بر ثانیه را در آزمایشگاه ها بر بستر فیبر نوری آزمایش کرده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت پتابیت بر ثانیه را میلیون ها برابر بالاتر از سرعت فعلی اینترنت دانست و عنوان کرد: سرعت سیم مسی که از منازل به مرکز مخابرات متصل شده دارای محدودیت است و اجازه سرعت های بالا را نمی دهد اما سرعت فناوری فیبر نوری نامحدود است و آن را تجهیزات انتهایی دو طرف مشخص می کنند که البته این سرعت قابل تغییر است.

زارع پور اذعان کرد: اجرای پروژه فیبر نوری و فراهم کردن امکان برخورداری همه مردم از آن نیازمند همدلی تمامی مسئولین در همه شهرهاست که این امر در چهارباغ محقق شد. در گام بعدی با درخواست مردم، اپراتور باید ذخیره اعتباری سرویس را برای آن ها فعال کند که این بخش از کار، همت مسئولین شهرستان را می طلبد که این فناوری را به خوبی به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در کنار شرکت مخابرات، ۱۰ اپراتور ارتباط ثابت دیگر نیز فعال هستند، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را اپراتور تقبل کرده و بخشی از آن را دولت به عنوان مشوق در اختیار اپراتورها قرار می دهد. اینکه تکنولوژی روز دنیا با سرعت بالا و حداقل هزینه در اختیار مردم قرار می گیرد، اقدام بزرگ و ارزشمندی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: زندگی مردم در تمامی حوزه ها به سرعت شبکه و اینترنت گره خورده است، از این رو اجرای این طرح می تواند چهره ارتباطات کشور را تغییر دهد و رضایتمندی بسیاری را در دل مردم ایجاد کند. مسئولین چهارباغ تلاش کنند منازل همه مردم ظرف مدت سه تا چهار ماه به این فناوری متصل شود تا همه طعم شیرین استفاده از آن را بچشند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.