• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
5
وزیر راه و شهرسازی:

رشد ترانزیت خارجی نویدبخش توسعه اقتصادی کشور است

  • کد خبر : 24349
  • 17 آذر 1402 - 18:48
رشد ترانزیت خارجی نویدبخش توسعه اقتصادی کشور است
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد 33 درصدی ترانزیت خارجی طی یک سال گذشته گفت: این اتفاق نویدبخش توسعه اقتصادی کشور و آمادگی برای پذیرایی از نقش کریدوری و گذرگاهی می شود.

به گزارش دیده بان البرز، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه راهداری استان البرز با اشاره به رشد ۳۳ درصدی ترانزیت خارجی طی یک سال گذشته گفت: این اتفاق نویدبخش آن است که کشور آرام آرام مهیای پذیرایی از نقش کریدوری و گذرگاهی می شود.

وی مطرح کرد: در کنار ایجاد زیرساخت‌ها و احداث راه و راه آهن، باید نرم افزارهای ما برای سهولت تردد بیشتر شود تا عبور و مرور ماشین‌‌ها، کامیون‌ها و حتی عملکرد خطوط ناوگان ریلی از پایانه‌های مرزی توسعه بیشتری پیدا کند. سهولت تردد در پایانه‌ها امروز در رشد ترانزیت کاملا نمایان است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این رشد قطعا اثرات مستقیمی در توسعه اقتصادی کشور دارد. با اقدامات انجام شده در این حوزه روز به روز نقش کشور در میزبانی از نظام کریدوری شمال به جنوب و حتی شرق به غرب پررنگ تر می‌شود.

بذرپاش توضیح داد: امروز زمان جابه‌جایی بار از روسیه به بندرعباس از ۴۹ به ۲۰ روز رسیده است که البته به این مدت زمان هم نباید بسنده کنیم و با حل مشکلات به دنبال آن هستیم تا این زمان کمتر شود.

وی با اشاره به افتتاح کنارگذر شمالی کرج بیان کرد: در استانی که میزان تردد خودرو و ترافیک آن بسیار زیاد و محل شاهراه مواصلاتی ۱۳ استان کشور است، افتتاح یک کنارگذر مفهوم ویژه‌تری پیدا می‌کند که امروز با بهره‌برداری از حدود هفت کیلومتر از این مسیر ترافیک به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم به زودی بخش باقی مانده این پروژه نیز به پایان برسد، عنوان کرد: برخی از این پروژه‌ها پس از ۳۰ سال اجرایی شده‌اند. اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تومان برای اجرای ۴۰ پروژه راهداری در این استان نشان دهنده انجام اقدامات زیرساختی است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: نتیجه این امر ارتباط مستقیمی با افزایش رضایتمندی مردم دارد. در استانی که هم از لحاظ جمعیتی و هم از لحاظ محورهای عبوری با سایر استان‌ها متفاوت است انجام چنین اقداماتی نویدبخش امیدی مضاعف از عملکرد مسئولان برای خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

وی در پایان به اقدام جهادی راهداری البرز برای بازگشایی جاده کرج – چالوس در سیل اخیر اشاره و مطرح کرد: انجام چنین اقداماتی قابل اهمیت است؛ کاری که فارغ از بروکراسی اداری انجام شد و گواه و سندی بر خدمت‌رسانی شایسته به مردم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.