• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
5
رئیس جمهور:

در برخورد با فساد به هیچ احدی رحم نخواهم کرد/ ضرورت جلوگیری از پارتی بازی و رشوه

  • کد خبر : 24376
  • 17 آذر 1402 - 21:33
در برخورد با فساد به هیچ احدی رحم نخواهم کرد/ ضرورت جلوگیری از پارتی بازی و رشوه
رئيس جمهور با تاکید بر اینکه در برخورد با فساد به هیچ احدی رحم نخواهم کرد، گفت: باید از پارتی بازی، رشوه و فساد جلوگیری شود، بر همین اساس روابط نباید جای ضوابط را بگیرد.

به گزارش دیده بان البرز، آیت الله سید ابراهیم رئيسی، رئیس جمهور امروز در جمع شهروندان کرجی در مصلای نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه مردم ایران تصمیم گرفته اند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، مطرح کرد: اگر می‌خواستیم با این قبیل تهدیدها متوقف شویم قطعا شاهد رشد اقتصادی در کشور نبودیم اما امروز همه شاهد رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند.

وی تصریح کرد: دشمن می خواست تولید را در کشور ما متوقف کند، اما نه تنها روند تولید متوقف نشده بلکه روز به روز شاهد افزایش کار و تولید در کشور نیز هستیم که افزایش ۲۲ درصدی تولیدات کشاورزی در بخش کالاهای اساسی یکی از نتایج مهم آن و شکست دسیسه های دشمن است. تلاش در حوزه تولید و عرصه های مختلف با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که توجه به اصل اقتصاد مقاومتی برای کشور یک ضرورت است، عنوان کرد: مردم ایران امروز نه صرفا به خود بلکه به همسایگان و مسلمانان عالم نیز فکر می کنند و امروز برای رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین در میدان هستند؛ مردمی که امروز با همه وجود نسبت به ظلمی که به مردم فلسطین می شود، رنج می کشند.

رئيس جمهور بیان کرد:‌ مردم همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما تردید نداریم و همانگونه که در عراق، سوریه، یمن، لبنان، منطقه، افغانستان و جای جای این منطقه شاهد شکست آمریکا بودیم، در عرصه فلسطین و ایستادگی نیروهای مقاومت هم حتما آمریکا و اسرائیل شکست خواهند خورد. جریان مقاومت که نیروی هوایی، دریایی و زمینی ندارد، رژیم صهیونیستی را با تمام ادعا و کمک های آمریکا، زمین‌گیر کرده است.

آیت الله رئيسی با تاکید بر ضرورت پیگیری و پاسخگویی به مطالبات و درخواست های مردم افزود: در نهاد ریاست جمهوری نامه ها پیگیری خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از بین بردن بسترهای فساد از تعهدات دولت است و من به عنوان خادمی کوچک با مردم عهد کرده ام که در دوران مسئولیت،‌ تمامی بسترها و روزنه های فساد در کشور را از بین ببرم.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با فساد به هیچ احدی رحم نخواهم کرد، اظهار کرد: باید از پارتی بازی، رشوه و فساد جلوگیری شود، بر همین اساس روابط نباید جای ضوابط را بگیرد. به عنوان طلبه‌ای خدمتگزار با مردم عهد بسته ام که به عنوان خادمی کوچک در این دوره تلاش کنم تا بسترهای فساد از بین بروند و این عهدی است که با مردم داشته ام و به آن وفادارم.

رئيس جمهور اذعان کرد: با هر اقدامی که زمینه بروز رانت، پارتی بازی و ناحق کردن حقی را ایجاد کند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد. ما با هم پیمان بسته ایم که یک نظام اداری عادلانه داشته باشیم و برای تحقق این مهم، مردم را یار و یاور خود بدانیم چراکه وجود یک نظام اداری عادلانه موجب افزایش اعتماد مردم می شود. موقعیت های حاصل شده در این کشور به برکت هدایت های رهبری و حضور مردم در صحنه است.

آیت الله رئیسی گفت: سفرهای استانی و حضور در شهرستان های مختلف کشور برای من به عنوان رئيس دولت یک برکت وصف ناشدنی و فرصتی بی نظیر برای آشنایی دقیق و مناسب با مسائل، ‌مشکلات،‌ ظرفیت ها و توانمندی های مناطق مختلف است. سفرهای استانی برای دولت سیزدهم یک امر تشریفاتی نیست و حضور دولت در استان های مختلف به میزان رفع مشکلات آن مناطق بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل وجود داشته باشد خود را موظف می‌دانم به همه استان ها و شهرها سفر کنم. البرز استانی با ویژگی های خاص و قابل توجه است که باید به صورت دقیق برای استفاده بهینه از آن ها برنامه ریزی شود. بنده این توفیق را داشتم که حدود ۴۰ سال قبل و در دوران جوانی به عنوان خادم به کرج مامور شوم که خاطرات بسیار خوبی از آن دوران دارم.

رئیس جمهور مطرح کرد: استان البرز هنوز کاستی هایی دارد که در این زمینه ایجاد و توسعه راه های ارتباطی یکی از نیازهای جدی این استان است و بر همین اساس در آغاز سفر امروز، از روند اجرای پروژه آزادراه سردار شهید قاسم سلیمانی در کرج بازدید کردم و برنامه ریزی مناسب برای تسریع در تکمیل طرح را انجام خواهیم داد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز انتظار ۱۲ ساله مردم شهرستان فردیس با افتتاح یک بیمارستان مجهز و توسعه یافته به پایان رسید، تصریح کرد: موضوع اشتغال همواره در کشور مهم است و البرز به دلیل نزدیکی به واحدها و شهرک های صنعتی درصد بیکاری بالایی ندارد اما آنچه که باید در این استان صورت گیرد، اشتغالزایی برای نیروهای تحصیل کرده است.

وی ادامه داد: همچنین موضوع مسکن هم در استان البرز به رغم اقداماتی که انجام شده هنوز به صورت کامل حل و فصل نشده که رفع مشکل مسکن یکی از از برنامه ها و اولویت های جدی دولت سیزدهم است. دولتمردان و نیروهای انقلابی به صورت شبانه روزی در حال تلاش و کار جهادی برای خدمت به مردم و توسعه کشور هستند.

رئيس جمهور بیان کرد: امروز در کشور شاهد ساخت و ساز یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی هستیم اما همچنان باید در مراکز استان ها تلاش کنیم که موضوع با سرعت و رفع مشکلات پیگیری و اجرا شود. ۵۲ هزار هکتار زمین در کشور برای واگذاری به مردم در طرح نهضت ملی مسکن آماده شده که به واقع کار بسیار بزرگی است.

آیت الله رئيسی اظهار کرد: زمانی که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد، میزان تعهد دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده از دولت های گذشته بود که ما در این مدت ۱۰۷ هزار واحد مسکن مهر مانده از تعهد دولت های گذشته را تکمیل و به مردم واگذار کردیم و مابقی هم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده واگذار می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.