• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
8
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

تولید بیش از ۲ هزار قطعه صنعت هوایی در کشور

  • کد خبر : 26556
  • 16 اسفند 1402 - 16:03
تولید بیش از ۲ هزار قطعه صنعت هوایی در کشور
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: صنعت هوایی کشور بیش از دو هزار قطعه تولید کرده که بیش از ۳۰۰ هزار تیراژ داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور امروز در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم انقلاب بر تحقق شعار سال، انتظار می رود مدیران و مسئولان هر حوزه، پایان هر سال گزارشی از اقدامات خود در حوزه های مرتبط را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه امروز فرصتی مناسب برای ارائه گزارش عملکرد بخش هوایی کشور در حوزه رشد تولید است مطرح کرد: بیش از ۴۰ سال است که این صنعت در سختگیرانه ترین تحریم‌های بشری قرار دارد. تحریم‌های ظالمانه‌ای که امروز علیه صنعت غیرنظامی هوایی ایران اعمال می‌شود در هیچ دوره‌ای از تاریخ وجود نداشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر فعالیت در حوزه صنعت هوایی تا رسیدن به ایمنی و امنیت صد درصدی اذعان کرد: مهمترین شاخص تولیدات این حوزه قرار داشتن در لبه تکنولوژی و دیگری فناورانه و مردم پایه بودن آن است. دشمن چشم دیدن حرکت صنعت هوایی کشور را ندارد زیرا این صنعت پیشران و پیشرفته است و با تحریم این صنعت قصد جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را دارد.

محمدی بخش با اشاره به اینکه دانشمندان این صنعت امروز علیرغم تحریم‌ها آن را سرپا نگهداشته اند، بیان کرد: این حوزه با داران بودن فعالان گمنام در لبه تکنولوژی می درخشد که این امر جز با همت مردان و زنان غیور و دانشمند این صنعت میسر و محقق نشده است. صنعت هوایی کشور بیش از دو هزار قطعه تولید کرده که بیش از ۳۰۰ هزار تیراژ داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های متعدد این نمایشگاه موجب شده آن را در تقویم سالیانه قرار دهیم تا مردم بیشتری از کشور بتوانند این توانمندی‌ها را ببینند، افزود: ترکیب مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های هوایی و فضایی و فناور با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند موجب جهش تولید در این صنعت در سال آینده شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: باید بدانیم که راه برون رفت از تحریم‌ها و نیز شکست آنها خودباوری است. امروز تولیدات پهپادی ما مورد درخواست کشورهای دنیاست و ما بیش از ۱۳ هزار پهپاد را ثبت غیرنظامی کرده‌ایم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.