• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
9

البرز در جایگاه سوم بودجه های عمرانی کشور

  • کد خبر : 28820
  • 16 خرداد 1403 - 11:56
البرز در جایگاه سوم بودجه های عمرانی کشور
رئیس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان البرز گفت: اين استان در جايگاه سوم بودجه های عمرانی كشور در قانون بودجه سال جاری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، توحید شیریزاد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز مطرح کرد: مجموع اعتبارات تملك دارايي هاي استان البرز بيش از ۲۰ هزار ميليارد ريال است كه نسبت به سال گذشته ۶۲.۹۹ درصد رشد داشته و به لحاظ رشد در جايگاه سوم بين استان هاي كشور قرار داریم.

وي گفت: رشد اعتبارات تملك دارايي هاي استان البرز از متوسط كشوري (۷۷.۴۲ درصد) كمتر بوده كه از مهمترين عوامل تاثيرگذار بر آن اعتبارات دو سوم نفت است كه استان سهم ناچيزي از آن را دارد. رديف متوازن نيز از ديگر بخش هاي بودجه اي بوده كه از اين محل نيز بيش از ۱۰ هزار ميليارد ريال به البرز اختصاص يافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اشاره به اینکه نيمي از آن مربوط به پروژه هاي ملي بوده كه در محدوده استان انجام مي شود، افزود: سهم البرز از اعتبارت هزينه اي بيش از ۱۰ هزار ميليارد ريال است در حالي كه مجموع اعتبارات هزينه اي استان ها در سال گذشته ۳۷۰ هزار ميليارد ريال بوده و نسبت به سال قبل سه درصد رشد داشته است.

به گفته شیریزاد، اعتبارات هزينه ای البرز از رشد بالاتري نسبت به متوسط كشوری برخوردار است و در جايگاه ششم از نظر ميزان رشد اعتبارات هزينه ای نسبت به سال قبل قرار دارد. در بخش درآمدها برای استان البرز بيش از ۳۰۰ ميليارد ريال تكليف كسب درآمد پيش بينی شده كه ۹۸.۴۹ درصد مربوط به درآمدهای مالياتی است.

وی با بیان اینکه درآمدهای عمومی استان حدود ۱۱۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و رتبه چهارم كشوري را دارد، درآمدهای عمومی وصولی البرز در سال گذشته را ۱۸۶ هزار و ۶۳۳ ميليارد ريال برشمرد و افزود: بر این اساس با رشد ۵۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده ایم. درآمدهای مالياتی به ارزش ۱۸۲.۳۸۰ ميليارد ريال معادل ۹۸ درصد بوده كه از اين ميزان ۶۰ درصد مربوط به درآمدهای مستقيم است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.