• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
5
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج:

ون ویژه معلولان و جانبازان در کرج راه اندازی شد

  • کد خبر : 29215
  • 04 تیر 1403 - 14:10
ون ویژه معلولان و جانبازان در کرج راه اندازی شد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: وعده شورای شهر کرج برای راه اندازی ون ویژه معلولان و جانبازان محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین مهاجری، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در آیین رونمایی از اولین ون مناسب سازی شده ویژه معلولان جسمی و حرکتی و جانبازان گفت: مدیریت شهری کرج در راستای حمایت از معلولان و جانبازان و تسهیل در رفت و آمد آنها در کرج، اقدام به تامین سه ون ویژه حمل معلولان کرده که یک دستگاه تحویل شده است.

وی مطرح کرد: دو دستگاه ون نیز حداکثر تا دو ماه آینده به ناوگان ملحق می‌شوند و با تجهیز ون‌های جدید به جک‌های بالابر، معلولان و جانبازان می‌توانند از این ظرفیت جدید بهره‌مند شوند. سوار کردن راحت افراد معلول جسمی و حرکتی از سوی این خودرو‌ها به وسیله بالابر‌های نصب شده با ظرفیت وزن حداقل ۳۰۰ کیلوگرم از مزیت‌های این خودروها به شمار می رود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: رانندگان این خودروها طی مدت سه روز باید آموزش ارتباط با معلولان، سوار و پیاده کردن آنها و تمامی موارد فنی را طی کنند. زمان لازم جهت سوار و پیاده کردن معلولان ویلچری، حدود ۹۰ ثانیه الی دو دقیقه است.

مهاجری افزود: خودروی فوق برای یک نفر توانخواه ویلچری، پنج نفر توانخواه بدون ویلچر، راننده و یک نفر همراه توانخواه ویلچری در کنار راننده مجهز شده و ۶  نفر معلول می‌توانند همزمان از این خودرو استفاده کنند. مدیریت شهری کرج آمادگی دارد ون های مذکور را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد تا بهره برداری از این فناوری توسط آن سازمان صورت گیرد.

وی عنوان کرد: برای تردد معلولان در سطح شهر و استفاده مناسب از این ون ها، باید سامانه ای توسط ارگان مربوطه راه اندازی شود تا این افراد بتوانند از طریق اپلیکیشن مخصوص یا تماس با شماره تلفن اختصاصی که پل ارتباطی با معلولان و جانبازان است، وسیله نقلیه مناسبی برای تردد خود درخواست کنند و به راحتی به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.