• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
5
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج مطرح کرد؛

۵ هزار سگ گزیدگی در البرز از ابتدای سال جاری تاکنون

  • کد خبر : 29223
  • 04 تیر 1403 - 14:59
۵ هزار سگ گزیدگی در البرز از ابتدای سال جاری تاکنون
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار سگ گزیدگی در استان البرز گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدرضا قربانی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار سگ گزیدگی در استان البرز گزارش شده است. آمار سگ گزیدگی در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ هزار مورد بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۶ هزار مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب مسئله ای است که همه نهادهای متولی باید در خصوص آن همراهی و همکاری داشته باشند، ادامه داد: شمار بسیاری از سگ‌های رها شده در حوزه جغرافیایی کلانشهر کرج از شهرهای اقماری هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج عنوان کرد: مشکل اساسی استان البرز عدم همکاری شهرداری‌های سایر شهرهای استان در جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب است که سالانه شاهد افزایش بی رویه تعداد این سگ‌ها در مراکز شهری هستیم.

به گفته قربانی، طبق مصوبه ای که به تأیید فرمانداری کرج رسیده، مجموعه‌هایی همچون دانشگاه‌ها و محوطه مترو می‌توانند برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب پیمانکار جذب کنند. سازمان مدیریت پسماند می‌تواند در این خصوص همراهی و حمایت داشته باشد و پیمانکار متخصص به این مراکز معرفی کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: ترحم غیراصولی و افراطی گروهی از مردم، به واسطه غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب اکوسیستم حیوانات را دستخوش تغییر کرده که این امر آسیب های زیست محیطی و جانی را برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم جمع آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در کرج و شهرهای اقماری گفت: اکنون دو پناهگاه در باغستان و‌ حلقه دره وجود دارد که سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شده در آنها نگهداری می‌شوند. بخشی از این سگ‌ها از شهرهای اقماری هستند که مرکزی برای نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب ندارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.