• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
15

اجرای پویش پاکبان محرم در کرج

  • کد خبر : 29488
  • 17 تیر 1403 - 17:42
اجرای پویش پاکبان محرم در کرج
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پویش پاکبان محرم همزمان با آغاز ماه محرم در هیئت‌ها و مساجد کلانشهر کرج اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدرضا قربانی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اجرای پویش پاکبان محرم گفت: هر ساله همزمان با ایام محرم‌ ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر برپا می‌شوند که در پی آن شاهد استفاده بی‌رویه از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف هستیم.

وی با اشاره به اثرات و خطرات زیست محیطی ظروف یکبار مصرف مطرح کرد: اجرای پویش پاکبان محرم با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در هیئت‌ها و مساجد در راستای مدیریت و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف در دستورکار قرار گرفته است. در کنار این طرح اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در سطح شهر با هدف کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تأکید بر اینکه مسئولان هیئت‌ها و تکایا در جمع‌آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند، بیان کرد: با توزیع نذورات در تکایا پس از اتمام مراسم سوگواری، شاهد پراکندگی مواد غذایی نیم خورده هستیم و عدم جمع‌آوری به موقع مواد غذایی موجب رشد و نمو حشرات موذی و جوندگان می شود.

قربانی اظهار کرد: مسئولین تکایا نهایت همکاری را با مأمورین شهرداری داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری باقیمانده‌های مواد غذایی و انتقال به مخازن زباله اقدام کنند. از جوانان و خادمان حسینی جهت حضور در طرح پاکبانان محرم با شعار «پاکبان محرم» دعوت می‌شود در این پویش مشارکت داشته باشند و ضمن فرهنگ‌سازی، برای داشتن شهری سبزتر ما را یاری رسانند.

شایان ذکر است افرادی که در این طرح همراه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج هستند می‌توانند تصاویر خود را از طریق فضای مجازی به شماره تماس ۰۹۹۳۰۳۳۳۸۲۸ ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.