• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
4
برای نخستین بار در کشور؛

دستگاه خراطی صنعتی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج ساخته شد

  • کد خبر : 29927
  • 11 مرداد 1403 - 10:41
دستگاه خراطی صنعتی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج ساخته شد
برای نخستین بار در کشور دستگاه خراطی صنعتی که دارای مشابه خارجی است، با بهره گیری از توان بخش مردمی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج ساخته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، برای نخستین بار در کشور دستگاه خراطی صنعتی که دارای مشابه خارجی است، با بهره گیری از توان بخش مردمی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج ساخته و رونمایی شد و طراحی و مهندسی این دستگاه نیز در همین مرکز صورت گرفته است.

با توجه به اینکه وزن این دستگاه بالغ بر ۲۰۰ کیلوگرم بوده و جابجایی آن دشوار است، در این دستگاه یک اهرم طراحی و نصب شده که با استفاده از آن به راحتی می توان دستگاه ها را جابجا و از زمین بلند کرد و به طرفین حرکت داد. به صورت مفید حدود ۵۲ سال می توان با این دستگاه کنده تراشی کرد.

در خراطی برای کاربر بسیار مهم است که بتواند به صورت سریع دورها را عوض کند، برخی دستگاه ها از دورهای ولومی استفاده کرده اند که سریع تر است اما برق دینام را کاهش می دهد و موجب می شود قدرت دستگاه هنگام کنده تراشی کم شود اما در این دستگاه زمان تغییر دورها به کمتر از سه ثانیه رسیده است.

در این دستگاه ضمن کاهش زمان تغییر دورها، قدرت در قسمت گیربکس و تسمه وجود دارد اما در سایر دستگاه ها این تغییر بیش از پنج دقیقه به طول می انجامد. برای تولید این دستگاه حدود ۴۰ میلیون تومان با فناوری های مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج هزینه شده است.

این در حالی است که این دستگاه بدون قطعات جانبی با قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان و با قطعات جانبی با قیمت ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. در این محصول تمام ایرادات موجود در یک دستگاه خراطی برطرف شده و در کمتر از یک ماه می توان آن را در مرکز شهید خدایی تولید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.