• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
5

عامل تهديد و اخاذی از مردم در دام پليس فتای البرز

  • کد خبر : 29993
  • 13 مرداد 1403 - 12:06
عامل تهديد و اخاذی از مردم در دام پليس فتای البرز
رئيس پليس فتای استان البرز از شناسايی و دستگير عامل تهديد و اخاذی مردم در بستر فضای ‏مجازی در کرج خبر داد‎.

سرهنگ رسول جليليان، رئیس پلیس فتای استان البرز خبر داد: در پی شکايت و مراجعه حضوری فردی مبني بر تهديد و اخاذی فردی در بستر فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

 وی ادامه داد: با اقدامات و شگردهای خاص پليسی، متهم در يکي از محله های شهرستان کرج شناسايی و دستگير و در تحقيقات اوليه، منکر بزه ‌ارتکابی ‌شد ولی پس از روبرو شدن با مستندات پليس، به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای استان البرز اذعان کرد: متهم با استفاده از اجبار، اقدام به سوار نمودن سوژه در خودروی خود کرده و با زور و تهديد گوشی شاکی را از وی گرفته و اقدام به دسترسي غيرمجاز به گوشی وی و نهايتا با تهديد به انتشار اطلاعات و تصاوير، اقدام به اخاذی از شاکی کرده است.

سرهنگ جليليان با بيان اينکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف در صدد دستيابی به تصاوير و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: کاربران فضای مجازی تحت هيچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاوير شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند.

وی با بيان اينکه فضاي مجازی محل مناسبی براي آشنايی و ارسال تصاویر برای افراد غريبه نيست، هشدار داد: کاربران توصيه‌های پليس فتا را جدی بگيرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره ۰۹۶۳۸۰ يا سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در ميان بگذارند.

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29993

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.