• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
6
فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا:

بیش از ۸ هزار نفر از اسرای عراقی به کشور خود بازنگشتند

  • کد خبر : 30152
  • 18 مرداد 1403 - 20:50
بیش از ۸ هزار نفر از اسرای عراقی به کشور خود بازنگشتند
فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا با بیان اینکه بیش از هشت هزار نفر از این اسرای عراقی به کشورشان بازنگشتند و در ایران ما ماندگار شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، امیر اکبر نجفی، فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا عصر پنج شنبه در اولین کنگره شهدای غریب در اسارت استان البرز که در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: این مراسم در آستانه بازگشت آزادگان به میهن به یاد شهدای غریب و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است.

وی مطرح کرد: یادگاران هشت سال دفاع مقدس در طول سالیان اسارت در مقابل دشمنان ایستادند و لحظه ای نقشه شوم آنها را اجرا نکرده، شهید شدند اما کوچکترین اهانتی به امام خود نکردند. شهید هداوند میرزایی از شهدای لشکر ۲۳ است که یک ماه مانده به آزادگی، دشمن ناتوان و زبون وی را وارد اتاق گاز کرد و به شهادت رساند.

فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا عنوان کرد: برخی از آزادگان ۱۸ سال در اسارت بودند اما لحظه ای نگران و ناراحت نشدند زیرا به امام، رهبر و مردمشان امید و باور داشتند که همه امور در دست خداست. یادی می کنیم از آزادگانی که به کشور ایران بازگشتند و رنج ها و ملامت های بسیاری را تحمل کردند. ارتش ایران افتخار نگهداری از ۷۳ هزار اسیر عراقی به بهترین شکل را دارد.

امیر نجفی با بیان اینکه بیش از هشت هزار نفر از این اسرای عراقی به کشورشان بازنگشتند و در ایران ما ماندگار شدند، خاطرنشان کرد: این است صفای باطن، غیرت، مروت و جوانمردی یک ایرانی اما زمانی که آزادگان ما در بند بودند، سخت ترین لحظات را از لحاظ مواد غذایی، زیست، بهداشت و … سپری کردند اما در برابر شکنجه ها کوتاه نیامدند.

وی ضمن گرامیداشت حماسه آفرینی های رزمندگان دوران دفاع مقدس، مدافعان امنیت و حرم و … افزود: فلسطین ۴۰ سال پیش با قلاب سنگ می جنگید اما به برکت شهدای مدافع حرم و در راس آنها حاج قاسم، امروز موشک نقطه زن و دقیق زن دارد و گروه سیاسی حماس بالغ بر ۴۰ هزار شهید و بیش از ۹۱ هزار مجروح داده که همه این ها نشات گرفته از پایداری و ایستادگی شهدا و آزادگان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.