• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
1
امام جمعه کمالشهر:

ورزشکاران ایرانی غیرت اسلامی را به نمایش گذاشتند

  • کد خبر : 30369
  • 26 مرداد 1403 - 17:24
ورزشکاران ایرانی غیرت اسلامی را به نمایش گذاشتند
امام جمعه کمالشهر گفت: ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک پاریس در حالی با کسب 12 مدال رنگارنگ غیرت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشت که ۱۱۵ کشور مانند عربستان و امارات موفق به کسب حتی یک مدال هم نشدند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر نورپور، امام جمعه کمالشهر در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: جوانان این مرز و بوم همواره برای ایران افتخار آفرین بوده اند؛ در پیروزی انقلاب، دوام و ثبات آن، دفع فتنه ها و بحران های مختلف و به ویژه در طول ۸ سال دفاع مقدس، سینه سپر و از عزت، استقلال و تمامیت ارضی میهن و این نظام جانانه دفاع کردند.

وی آزادگان سرافراز را شهدای زنده و مدال افتخار جامعه خواند و ادامه داد: عده ای از جوانان رشید ایران اسلامی در آن دوران به شهادت رسیدند و عده ای دیگر در چنگال رژیم بعثی گرفتار شدند و سالیان متمادی را در بدترین شرایط و در زندان های رژیم بعثی سپری کردند و پس از تحمل سالها رنج و عذاب، به میهن بازگشتند.

امام جمعه کمالشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به روز جهانی مسجد بیان کرد: بی شک مسجد در اسلام از جایگاه والایی برخوردار و پایگاه ترویج معارف اسلام، محل تعلیم و تربیت، تهذیب نفس و مرکز عبادت و حل مشکلات جامعه است. امام راحل که پرورش یافته مکتب رسول الله (ص) و مسجد بودند، انقلاب اسلامی را از مساجد آغاز کردند و فرمودند که مساجد سنگر هستند، این سنگرها را حفظ کنید که شیاطین از مساجد می ترسند.

حجت الاسلام والمسلمین نورپور با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن نیز مساجد نقش کلیدی در جامعه ایفا کردند و امروز هم برای حل معضلات و مشکلات فکری، فرهنگی و اجتماعی باید به صورت فعال عمل کنند، ضمن تبریک درخشش ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ اظهار کرد: جوانان ورزشکار باغیرت در این مسابقات خوش درخشیدند و دل مردم را شاد کردند.

وی با بیان اینکه کاروان ایران در حالی با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ غیرت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشت که ۱۱۵ کشور مانند عربستان و امارات موفق به کسب حتی یک مدال هم نشدند با اشاره به پیش رو بودن اربعین عنوان کرد: مردم بدانند زیارت قبر منور حضرت سیدالشهدا (ع) به ویژه با پای پیاده بسیار اجر و پاداش دارد و پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین مانور و همایش عزت و اقتدار تشیع است که لرزه بر اندام دشمنان می اندازد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.