• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
11
رئیس پلیس فتا استان البرز خبر داد؛

اعضای باند۴ نفره کلاهبرداری اسکیمری در کرج دستگیر شدند

  • کد خبر : 30693
  • 08 شهریور 1403 - 14:54
اعضای باند۴ نفره کلاهبرداری اسکیمری در کرج دستگیر شدند
رئیس پلیس فتا استان البرز با تلاش ماموران پلیس فتا استان، اعضاي باند 4 نفره ‏کلاهبرداري اسکيمري با اعتراف به برداشت غير مجاز 10 ميليارد ريال از کارت هاي ‏شهروندان در کرج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ رسول جليليان رئيس پليس فتاي استان البرز اظهار کرد: در پي ارجاع يک پرونده کپي کارت بانکي و برداشت از حساب شاکي به پليس فتا استان، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار اداره مبارزه با جرائم سايبري قرار گرفت.

وي افزود: بررسي هاي اوليه ماموران حاکي از اين بود که برداشت ها به گونه اي صورت گرفته که کارت بانکي شهروندان در اختيار خود آنها بوده که با توجه به اطلاعات به دست آمده، انجام برداشت اسکيمري از سوي کلاهبردارن براي ماموران محرز شد.

رئيس پليس فتاي استان البرز تصريح کرد: در ادامه با بررسي تراکنش هاي صورت گرفته از کارت بانک مالباختگان مشخص شد که متهمان با شناسايي و انتخاب مکانهايي پر تردد و امن که شهروندان احتمال کمتري براي کپي کارتهاي بانکي خود در آنجا مي دهند ، مردم را سرگرم نموده و در يک فرصت مناسب اقدام به کپي کارت آنها مي نمودند.

اين مقام انتظامي گفت: بلافاصله اقدامات اطلاعاتي و پليسي براي شناسايي متهمان انجام و در يک مدت زمان کوتاه ۴ کلاهبردار در اين زمينه شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ جليليان اضافه کرد: متهمان با اجاره دادن دوچرخه در محل تفريحي چيتگر تهران و همچنين مشارکت متصدي جايگاه سوخت در همان محل به کپي برداري و برداشت غيرمجاز از کارت هاي بانکي شهروندان به ارزش ۱۰ ميليارد ريال مي پرداختند.

رئيس پليس فتاي استان البرز با اشاره به اينکه تلاش براي شناسايي مالباختگان پرونده همچنان ادامه دارد به شهروندان توصيه کرد: در هنگام خريد حتماً به وارد کردن رمز کارت بانکي از سوي خود تاکيد داشته و هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت با پليس ۱۱۰ در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30693

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.