• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
5
مدیرکل آموزش و پرورش البرز خبر داد؛

خرید بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های البرز

  • کد خبر : 30698
  • 08 شهریور 1403 - 15:44
خرید بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های البرز
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به خرید بیش از 730 میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های استان گفت: هدف ما این است که 50 درصد دانش آموزان دوره متوسطه، مهارتی باشند یعنی در هنرستان تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که همزمان با هفته دولت و در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد، گفت: شاید تصور عموم این باشد که مدارس در تابستان تعطیل هستند اما این فصل معمولا پرکارترین ایام آموزش و پرورش است و اقدامات بسیاری در آستانه آغاز سال تحصیلی انجام می شود.

وی برگزاری امتحانات خرداد و اعلام نتایج آن، ثبت نام دانش آموزان، برگزاری آزمون برای مدارس خاص مانند تیزهوشان و نمونه دولتی، ثبت نام در برخی مدارس خاص مانند شاهد، ثبت نام و تهیه لباس فرم دانش آموزان، ساماندهی و صدور ابلاغ همکاران، استخدام و ارزیابی نیروهای جدید و تعیین تکلیف نیروهای بازنشسته را از جمله اقدامات پیش بینی شده در این ایام عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه طی یکی دو سال اخیر بیشترین نیروها جذب آموزش و پرورش شدند، عنوان کرد: برای مهر امسال ۱۸ پروژه آموزشی و ورزشی در اختیار آموزش و پرورش البرز قرار می گیرد. بازسازی، بهسازی، رنگ آمیزی، شاداب سازی و آسفالت مدارس تحت عنوان طرح شهید عجمیان به همت نوسازی مدارس، خیرین و گروه های جهادی انجام می شود.

حجرگشت با بیان اینکه در برخی حوزه ها بیش از ۹۰ درصد اقدامات انجام شده و مدارس در حال تجهیز و ساماندهی هستند، خاطرنشان کرد: دو استخر دانش آموزی در مناطق ۱ و ۲ کرج پس از سال ها افتتاح می شوند. تا قبل از سال ۱۴۰۰، چهار یا پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس البرز داشتیم که برای سال تحصیلی جدید این تعداد به ۶۷ مورد خواهد رسید.

۶۶ مدرسه در البرز در حال ساخت است

وی اذعان کرد: هدف گذاری صورت گرفته تا برای مهر سال جاری کلاس بدون معلم نداشته باشیم و همه دانش آموزان با آمادگی کامل و با حضور معلم در کلاس درس حاضر شوند. یکی از مشکلات البرز به دلیل حجم مهاجرت ها، تراکم بالای دانش آموزی در برخی مناطق مانند فردیس، کمالشهر، محمدشهر و … و کمبود فضای آموزشی بوده و تلاش برای کاهش این تراکم در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اضافه شدن ۹۷ پروژه آموزشی و ورزشی به این استان و با بیان اینکه ۶۶ مدرسه در البرز در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه، مهارتی باشند یعنی در هنرستان تحصیل کنند. میانگین کشوری در این زمینه ۳۹ درصد و میانگین استان البرز ۴۳ درصد است.

حجرگشت با اشاره به خرید بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های استان بیان کرد: امسال با استفاده از ظرفیت خیرین آموزشی، تعدادی از همکاران شاغل و بازنشسته اقدام به برگزاری کلاس های فوق برنامه و کنکور به صورت رایگان به ویژه در مناطق کم برخوردار کردند. همچنین امسال پس از حدود ۱۲ سال توزیع شیر در مدارس ابتدایی احیا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به تحصیل حدود ۲۵ هزار نفر دانش آموز اتباع در این استان در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد: علیرغم پیگیری های متعدد، هنوز دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع برای سال تحصیلی جدید ابلاغ نشده است و باید سازوکار لازم اعلام شود تا بتوانیم این دانش آموزان را با توجه به قوانین موجود و سیاست های وزارت کشور ثبت نام کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان البرز در خصوص دریافت وجه از اولیا هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی اذعان کرد: دولت و آموزش و پرورش شاید نتواند سرانه موردنیاز مدارس را به خوبی فراهم کند و برخی هزینه های مربوطه شاید به موقع و بهنگام و مکفی پرداخت نمی شود، بنابراین مدیران مدارس گاها از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان کمک می گیرند.

حجرگشت با اشاره به اینکه ۹۵ درصد اولیا با اختیار خود نسبت به پرداخت این وجه اقدام می کنند و با تاکید بر اینکه هرگونه الزام و اجبار در این زمینه غیرقانونی است و در صورت اثبات تخلف، با متخلف طبق قانون برخورد می شود، اظهار کرد: اولیا در صورت تمایل به پرداخت وجه می توانند نسبت به انجام این کار از طریق دستگاه پوز مدرسه یا شماره حساب آن اقدام کنند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.