• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز مطرح کرد؛

کاهش ۲۶ درصدی خودکشی در البرز

  • کد خبر : 31240
  • 19 شهریور 1403 - 14:17
کاهش ۲۶ درصدی خودکشی در البرز
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز، از کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در البرز طی دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، امروز دوشنبه مورخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، همایش “پیشگیری و مداخله در خودکشی” با شعار “تلاش آگاهانه و مراقبت عالمانه” به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در سالن همایش‌های میلاد کرج برگزار شد.

این همایش با حضور فعالان حوزه سلامت روان، مشاورین سلامت، اورژانس اجتماعی، آتشنشانان و نمایندگان بیمارستان‌های مختلف، فضایی برای بررسی و تبادل نظر در مورد اقدامات پیشگیرانه و مداخله‌جویانه در حوزه خودکشی فراهم کرد.

محمد جواد کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، در این همایش به بررسی وضعیت خودکشی در استان البرز پرداخت و از کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در دو سال گذشته خبر داد.

وی این کاهش را حاصل تلاش‌های مشترک نهادهای اجتماعی، سلامت و مردمی دانست و تاکید کرد که اقدامات منسجم در این حوزه ادامه خواهد داشت.

کاظمینی با تشکر از حمایت‌های استاندار البرز و توجه وی به مسائل اجتماعی استان، از راه‌اندازی دو خط ۱۴۸۰ و ۱۵۷۰ برای ارائه خدمات مشاوره رایگان به خانواده‌ها و افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی خبر داد. وی از شهروندان خواست در مواقع نیاز به مشاوره با این خطوط تماس بگیرند و در شرایط اورژانسی از خدمات شماره ۱۲۳ بهره‌مند شوند.

وی همچنین به افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: “در سال گذشته با حمایت‌های سازمان اجتماعی کشور، تعداد اورژانس‌های اجتماعی از یک مرکز به شش مرکز افزایش یافته و همچنین پنج مرکز مشاوره سلامت روان با عنوان ‘سراج’ در استان راه‌اندازی شده است که این اقدامات گامی مهم در کاهش اختلالات اجتماعی استان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز همچنین با اشاره به تلاش‌های استان در پیشگیری از خودکشی، اعلام کرد: با توجه به آمارهای انجمن پیشگیری از خودکشی کشور، استان البرز در دو سال گذشته پیشگام در کنترل و کاهش پدیده خودکشی و اقدام به آن بوده است.

شایان ذکر است مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز، بهزیستی و به ویژه فعالان مردمی در این حوزه تقدیر و تشکر کرد و بر ادامه این مسیر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31240

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.