• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
1
رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی:

بانی وضعیت گذشته، حال و آینده بخش کشاورزی هستیم اما تصمیم گیر نیستیم

  • کد خبر : 31319
  • 20 شهریور 1403 - 13:07
بانی وضعیت گذشته، حال و آینده بخش کشاورزی هستیم اما تصمیم گیر نیستیم
رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: ما بانی وضعیت گذشته، حال و آینده بخش کشاورزی هستیم اما تصمیم گیر نیستیم، بلکه تصمیم ساز هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علی کیانی راد، رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در آئین اختتامیه سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: طی این دو روز کنفرانس به این نکته رسیدم که هنوز کارکردهای موسسه در داخل وزارت جهاد کشاورزی و خارج از آن شناخته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ کاری خلاف قوانین انجام نمی دهیم، عنوان کرد: موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی متفاوت از سازمان تات بوده و تحقیقات آن در حوزه علوم انسانی است. توسعه و گسترش پژوهش، ارتقای کیفیت فعالیت ها و دستیابی به بهترین فنون برنامه ریزی از جمله اهداف تاسیس این موسسه و شناسایی اولویت های پژوهشی یکی از وظایف تعیین شده برای آن هستند.

رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، اجرای طرح های بنیادین، کاربردی و توسعه ای، فراهم سازی امکانات لازم برای پژوهش و انتخاب بهترین و مناسب ترین روش برای برنامه ریزی را از دیگر وظایف این موسسه برشمرد و افزود: شاید وظایف این مجموعه به سه قسمت تبدیل می شود؛ پژوهش و مطالعه برای ارائه مشاوره، پیشنهاد خط مشی ها و پژوهش در حوزه اقتصاد کشاورزی.

کیانی راد با بیان اینکه از دیگر وظایف این موسسه می توان به برگزاری همایش های علمی پژوهشی و ارائه آموزش های کوتاه مدت و تخصصی در حوزه اقتصاد و توسعه کشاورزی اشاره کرد، اذعان کرد: خروجی سازمات تات نهال و بذر و خروجی این موسسه تصمیم، سیاست و برنامه بوده و مهمترین ماموریت های آن، پیش بینی چالش های آینده در سطح ملی، تعامل سازنده با واحدهای تصمیم گیری و توصیه سیاستی به وزارت متبوع است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی ما بانی وضعیت گذشته، حال و آینده بخش کشاورزی هستیم اما تصمیم گیر نیستیم، بلکه تصمیم ساز هستیم. در سال ۱۴۰۱ ساختار این موسسه پس از حدود ۲۰ سال اصلاح شد. تنها موسسه پژوهشی و دانشگاهی در کشور هستیم که ساختارمان را سازمان اداری و استخدامی تایید کرده است. ظرفیت جذب ۲۳ عضو هیئت علمی فقط در دو رشته اقتصاد کشاورزی و توسعه کشاورزی را نیز داریم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

عکس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.