• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
1
استاندر البرز:

کاخ ناصری به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد

  • کد خبر : 31377
  • 21 شهریور 1403 - 23:15
کاخ ناصری به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد
استاندار البرز گفت: استان البرز دارای اماکن تاریخی و گردشگری فراوانی است که باید در راستای مرمت و احیای آنها اقدام شود چراکه از این طریق صنعت گردشگری استان پویا و درآمدزا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در جلسه بازسازی کاخ ناصری در روستای هدف گردشگری شهرستانک که روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، افزود: بسیاری از کشورهای دنیا با ایجاد بناهای مصنوعی تاریخی و طبیعی بدنبال جذب گردشگران هستند و از این طریق نیز گردشگران را از سراسر دنیا جذب می کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما و به ویژه استان البرز اماکن و بناهای تاریخی و طبیعی فراوانی وجود دارد که به واقع قدمت چند صد ساله دارند.

استاندار البرز گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت حفظ و احیای بافت های تاریخی استان، ضرورت دارد؛ همچنین باید بسترهای حمایت از سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

وی افزود: کاخ ناصری در روستای شهرستانک نیز از جمله این موارد است که با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال توسط بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.
استاندار البرز گفت: کاربری این کاخ تغییر نمی کند و با ماهیت اصلی خود پذیرای گردشگران خواهد بود.

عبداللهی افزود: جاده دسترسی به این روستا و ارائه خدماتی همچون گاز و تقویت برق و سایز زیرساخت ها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی گفت: در این نشست روند ارائه خدماتی همچون برق و گاز و همچنین اقدامات آبخیزداری و اتخاذ تدبیر در خصوص مدیریت مسیر سیلاب ها در رودخانه همجوار کاخ و ایمنی و راه دسترسی به روستا مورد بررسی قرار گرفت و موانع و موضوعات با حضور مدیران مربوطه مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31377

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.