• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
2
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز:

صدور هشدار زرد هواشناسی کشاورزی در البرز

  • کد خبر : 31462
  • 24 شهریور 1403 - 11:36
صدور هشدار زرد هواشناسی کشاورزی در البرز
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز از هشدار هواشناسی سطح زرد برای کشاورزان خبر داد و گفت: با عنایت به هشدارهای هواشناسی برای شنبه ۲۴ و یکشنبه ۲۵ شهریور ماه، کاهش دمای هوا پیش بینی می شود که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: فرمانداران و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های استان و سایر مدیران مربوطه با توجه به هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد شماره ۱ اداره کل هواشناسی استان که بر اساس آخرین تحلیل الگوهای پیش یابی ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ صورت گرفته، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس با گذر امواج ناپایدار کم دامنه و ضعیف سطوح میانی از منطقه البرز مرکزی که به موجب آن کاهش محسوس و ۵ درجه ای دما در بعضی ساعات وزش باد لحظه ای ، بارش پراکنده و ساعتی و احتمال رعد و برق به شرح زیر پیش بینی می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با کاهش دما احتمال سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی از شنبه ۲۴ و یکشنبه ۲۵ شهریور، وجود دارد.

وی افزود: با توجه به توصیه های کشاورزی: زهکشی و پاک سازی مسیر آب باغات عدم انجام آبیاری محلول پاشی و سم پاشی با توجه به پیش بینی بارش، محافظت از سازه ها در برابر باد شدید. تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت ، جهت جلوگیری از خسارت بیماریهای قارچی ، بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام وزش باد و بارش، انجام شود.

مهرور گفت: همچنین جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن های پرورشی، تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با توجه به پیش بینی رعد و برق ممنوع است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31462

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.