• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
2
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج:

اولویت بندی درستی در زمینه آسفالت معابر نداریم

  • کد خبر : 31632
  • 27 شهریور 1403 - 16:30
اولویت بندی درستی در زمینه آسفالت معابر نداریم
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: به نظرم ما در بحث آسفالت اولویت بندی درستی نداریم یعنی بین نیاز شهر و توصیه و محل گذر بودن گیر کرده ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، یکصد و هشتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج امروز سه شنبه با حضور شهردار و معاونین وی و مدیران مناطق شهرداری کرج، اعضای شورای شهر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد و لوایحی از سوی شهرداری در صحن شورا مورد بحث قرار گرفت.

یکی از این لوایح در خصوص افزایش و تغییر عنوان ردیف اعتباری پروژه زیرسازی، تراش، قیرپاشی، حمل و پخش مکانیزه آسفالت سطح شهر بود که مورد بررسی قرار گرفت. در این لایحه شهرداری درخواست افزایش ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر علاوه بر اعتبار مصوب ۶۰۰ میلیارد ریالی را مطرح کرده بود.

علی قاسم پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه گفت: بارها گفته ام که وقتی لایحه ای به شورا ارسال می شود و ردیف بودجه ای را عوض می کند، نام قالب آن لایحه اصلاح بودجه می شود که می تواند قبل از متمم بودجه به شورای شهر ارائه شود اما باید سقف بودجه را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که اصلاح بودجه به تصویب شورای شهر نرسد، پیش بینی اولیه بر قوت خود باقی است، خطاب به شهردار کرج تصریح کرد: به نظرم ما در بحث آسفالت اولویت بندی درستی نداریم یعنی بین نیاز شهر و توصیه و محل گذر بودن گیر کرده ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج محلات کمتر برخوردار را شعار و دغدغه شورای ششم شهر دانست و اذعان کرد: امروز معابر مختلفی در سطح شهر کرج داریم که سالها رنگ آسفالت جدید را ندیده اند و برخی معابر نیز اصلا آسفالت ندارند که مدیران مناطق شهرداری باید آنها را احصا کنند.

قاسم پور با اشاره به اینکه این حرف من نافی آسفالت معابر اصلی نیست اما معابری که واقعا نیاز دارند باید در اولویت باشند، اظهار کرد: دستگاهی خریداری شده که این معابر را رصد می کند و ممکن است معبری کاندیدای تراش و روکش شود اما خیابانی با وضعیت نامناسب تر در نوبت باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به محدودیت منابع موجود مطرح کرد: با توجه به سیاست شورای ششم در خصوص توجه ویژه به محلات کم برخوردار، باید این مناطق و کوچه پس کوچه های شهر در اولویت آسفالت قرار گیرند و تلاش کنیم رضایت مردم را جلب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بلوار خوارزمی با ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار روکش شده در صورتی که می شد این بلوار را به همان شکل استفاده و این رقم را برای آسفالت کوچه پس کوچه ها استفاده کرد. آن میزان آسفالت ریخته شده که اکنون شهرداری ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در فصل غیرمرتبط می خواهد!

قاسم پور با بیان اینکه این موضوع از باب برنامه ریزی جای سوال دارد، اظهار کرد: شهردار کرج تدبیری را اتخاذ کند و اعضای شورای شهر نیز در قالب یک سیاست بودجه مشخصی را در اختیار شهرداری قرار دهند که تا پایان سال آن را برای جامعه هدف مد نظر و مورد درخواست مردم و شورا هزینه کند.

محمدرضا ناصرخاکی، معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج نیز مطرح کرد: سامانه پی ام اس در مرحله برداشت خرابی ها عملکرد دارد و یکی از گزینه های ماتریس تشخیص و اقدام برای هزینه یا اجرای پروژه هاست. همیشه هم اینطور نیست که ۱۰۰ درصد به آن اکتفا کنیم. این سامانه ترافیک محل موردنظر را تشخیص نمی دهد، فقط عبور کرده و میزان خرابی را برداشت می کند.

مهرداد کیانی، شهردار کرج نیز اذعان کرد: در سال جاری معابری آسفالت شده اند که تا قبل از این به آنها توجه نشده بود. بودجه مصوب در این زمینه جذب شده و رقم جدید را بر اساس سیاستگذاری شورای شهر هزینه می کنیم اما اگر این رقم تمام شود، تا پایان سال عددی برای هزینه کردن نداریم.

شایان ذکر است در نهایت پس از بحث و بررسی های فراوان و تبادل نظر اعضای شورا، این لایحه به تصویب شورای اسلامی شهر کرج رسید.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.