• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
3
سخنگوی شورای شهر کرج خبر داد؛

لغو سفر شهردار و اعضای شورای شهر کرج به چین/ شیطنت هایی که آب به آسیاب دشمن ریخت

  • کد خبر : 31712
  • 28 شهریور 1403 - 10:27
لغو سفر شهردار و اعضای شورای شهر کرج به چین/ شیطنت هایی که آب به آسیاب دشمن ریخت
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج از لغو سفر شهردار و اعضای شورای شهر به چین بنا بر نظر هیات تطبیق در فرمانداری خبر داد و گفت: برخی افراد در این زمینه شیطنت کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علی قاسم پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پایان یکصد و هشتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر در جمع خبرنگاران مطرح کرد: یکی از لوایح مهمی که امروز به رای گذاشته و تصویب شد، افزایش ردیف اعتباری آسفالت مناطق به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال برای نیمه دوم سال بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه لایحه انتزاع فردیس و کرج مسکوت گذاشته شد تا پس از برگزاری جلسه تکمیلی در روز پنج شنبه با حضور شهردار و اعضای شورای شهر فردیس، در صحن شورا به آن پرداخته شود، افزود: نامه های واصله از فرمانداری نیز در صحن بررسی و برخی از آنها مورد پذیرش واقع شدند و به شهرداری ابلاغ می شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص لغو سفر شهردار و برخی اعضای شورا به چین عنوان کرد: به صورت طبیعی، لوایح به صورت عادی یا دو فوریتی به شورای شهر ارسال می شوند. لوایح عادی توسط رئیس شورای شهر به کمیسیون های مربوطه ارجاع می شوند و مورد بررسی قرار می گیرند.

قاسم پور گفت: در خصوص لوایح دو فوریتی هیچ فرصتی برای بررسی لایحه در غیر از صحن شورای شهر وجود ندارد. باید توجه داشته باشیم که مذاکرات صورت گرفته در صحن با خروجی آن متفاوت هستند و ممکن است مذاکرات منتج به خروجی یکسان بشود یا نشود، حتی ممکن است عضو در ابتدا نظری داشته باشد که در انتها تغییر کند.

وی اذعان کرد: در خصوص سفر چین به آنچه مصوبه بود و از صحن شورا خارج شد، در تریبون سخنگویی پرداخته و متن مصوبه و نتیجه سفر قرائت و به عنوان موضع رسمی شورا به صورت شفاف بیان شد که این سفر به میزبانی شرکت چینی با هزینه شرکت ساویر و برای تبادل اطلاعات به مدت هشت روز صورت می گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: برخی افراد در این زمینه شیطنت کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند و از لفظی که در مذاکرات بود یک مجادله بزرگ ایجاد کردند که من گلایه دارم اما در مورد نظر فرمانداری، هیات تطبیق این مصوبه را بررسی و رد کرده و طی نامه ای موضوع را اعلام کرد و شورای شهر نیز آن را پذیرفت.

قاسم پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرارداد پروژه های تقاطع غیرهمسطح فلکه اول گوهردشت و میدان جمهوری تا تیر سال آینده است و باید تا آن زمان تکمیل شوند، اظهار کرد: به منظور انجام عملیات عمرانی در یک نقطه از شهر، در زمان مشخصی مردم دچار مشکل می شوند که این پروژه ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

وی اضافه کرد: فلکه اول گوهردشت و میدان جمهوری از جمله نقاطی هستند آغاز این پروژه در آنها اجتناب ناپذیر بود. در سنوات گذشته که کرج جمعیت کمتری داشت و پروژه ها با عدد و رقم کمتری اجرا می شدند، ترک فعل هایی صورت گرفته که باید به آنها پرداخته شود. این شجاعت در شورای ششم وجود داشت که کار در این دو نقطه را آغاز کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: بی شک درمان ترافیک، تقاطع غیرهمسطح نیست، بلکه شاید تغییر رفتار و الگو و فرهنگ ترافیکی مردم و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر تاثیرگذار باشد اما زمانی که دسترسی های ما فقط به همین موضوعات است، به نظرم آغاز این پروژه ها کار درستی بوده است.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.