• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) خبر داد؛

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس ناحیه امام هادی (ع) مهرشهر

  • کد خبر : 31724
  • 28 شهریور 1403 - 13:21
تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس ناحیه امام هادی (ع) مهرشهر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) مهرشهر از برگزاری 400 برنامه در قالب 11 عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ علی شعبانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی(ع) مهرشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و دفاع مقدس، اظهار کرد:‌ هفته دفاع مقدس و هفته وحدت نیز، خصوصیات نزدیک به هم را دارند. بزرگترین شباهت از هفته وحدت اینست که آموختیم در دوران ۸ سال دفاع مقدس با وحدت در کنار هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در دوران انقلاب اسلامی این مهم را به عینیت بخشیدن، افزود: مردمی کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که ظهور و بروز آن در دفاع مقدس دیده شد و مردم در کنار هم ایستادند و از کشور دفاع کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی(ع) مهرشهر بیان کرد: دفاع مقدس مختص به قشر خاصی نبود و امام راحل بارها فرمودند مردم دفاع مقدس را جلو ببرند.

شعبانی ادامه داد: امام خمینی(ره) با مردمی کردن دفاع مقدس تمام کارشناسی های صدام را با تکیه بر خدا بر هم زد و تمام اقشار مردم پیر و جوان و زن و مرد، کارگر، روحانی، معلم، پزشک، استاد دانشگاه در دفاع مقدس نقس به سزایی داشتند و به فرمان امام از کیان کشور دفاع کردند.

وی برنامه های هفته دفاع مقدس سپاه ناحیه امام هادی(ع) را ۴۰۰ برنامه در قالب ۱۱ عنوان برشمرد و گفت: نخستین برنامه، برپایی نمایشگاه یاد یاران است که به موضوعات نمایش ادوات سنگین نظامی، دستاوردهای علمی و تخصصی در دفاع مقدس و همچنین سبک زندگی شهدا و ایثارگران، نقش مهم بانوان در دفاع مقدس پرداخته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی(ع) گفت: دو نمایشگاه به صورت ویژه در این ایام برپا می شود که نخستین نمایشگاه از ۳۱ مهر به مدت ۱۰ روز در بوستان مهر کیانمهر برگزار می شود و سیری از جنگ هایی که در کشور رخ داده به معرض نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: نمایشگاه ویژه دوم در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) با همت حوزه بسیج خواهران و برادران فاز ۴ برگزار می شود که به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه علمی و فرهنگی پرداخته می شود.

شعبانی تصریح کرد: همچنین ۲۰ نمایشگاه سیار در مدارس دایر می شود که با حضور کارشناسان مربوطه و خاطره گویی یادگاران ۸ سال دفاع مقدس برگزار می شود.

وی با اشاره به اکران فیلم های دفاع مقد برای سنین مختلف در ۱۵۰ نقطه، گفت: بیش از ۸۰ سرود توسط ۴۵ گروه به صورت استانی و کشوری اجرا می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی(ع) مهرشهر با اشاره به اجرای ۴۰ نمایش خیابانی با موضوع خاطرات جنگ، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ نفر ان دختران بسیجی به اردوی تپه نورالشهدا جهت بازدید از اِلمان های شهدا و اجرای برنامه های فرهنگی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اعزام نمادین رزمندگان به جبهه در هفته دفاع مقدس عنوان کرد: همچنین برنامه ویژه اعزام راهیان نور فاطمی در قالب اجرای یک اردوی یک روزه در امامزاده طاهر(ع) با موضوعات اثر خون شهدا و خاطره گویی با حضور ۱۵۰ دانش آموز برگزار می شود.

شعبانی از تجلیل از خانواده معظم شهدا با حضور دستگاه های اجرایی، تجلیل از تولید کنندگان آثار شهدا نویسندگان، طراحان، شعرا، تجلیل از فعالان عرصه ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ برنامه آبروی کوچه افتخار محله در مقابل منازل شهدا و ایثارگران جهت شناخت قهرمان محله، عنوان کرد: در راستای محرومیت زدایی، بازسازی ۱۱ مدرسه به همت بسیج سازندگی، شاداب سازی محلات و اهدای یک هزار بسته کیف، لوازم التحریر میان دانش آموزان انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی(ع) مهرشهر از اجرای پویش آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و آزادی ۴ زندانی خبر داد و گفت: اهدای ۲۰ سری کامل جهیزیه به نوعروسان، اعزام گروه های به مناطق کم برخوردار، ساخت دو باب خانه محروم، بازسازی سه باب منزل، تعمیر اساسی ۲۰ منزل و برگزاری مسابقه فرمانده در هفته بسیج صورت خواهد گرفت.

وی متذکر شد: برگزاری مسابقات ورزشی رزمی، شنا، تیراندازی، مسابقات عکاسی و موشن گرافی، مسابقه کتاب خوانی رده سنی نوجوانان و جوانان و اهدای جوایز به برندگان، برگزاری مسابقات هیجان انگیز اتاق فرار با مضامین دفاع مقدس و گلباران مزار شهدای امامزاده طاهر (ع) و شهدای مناطق کیانمهر، سهرابیه، کمالشهر و محمدشهر نیز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

خبرنگار: مریم ابوئی مهریزی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.