• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج عنوان کرد؛

آموزش تفکیک زباله از مبدأ برای ۶ هزار دانش آموز کرجی

  • کد خبر : 31790
  • 28 شهریور 1403 - 22:25
آموزش تفکیک زباله از مبدأ برای ۶ هزار دانش آموز کرجی
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: همزمان با بازگشایی مدارس، آموزش تفکیک پسماند از مبدأ (طرح مهرپاک) برای بیش از ۶ هزار دانش آموز کرجی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدرضا قربانی، رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود و بازگشایی مدارس فرصت مغتنمی برای این آموزش‌ها است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که همکاری مردم در اجرای برنامه‌های زیست محیطی در نهادینه شدن فرهنگ صحیح مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست بسیار تأثیرگذار است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: از مهرماه و با بازگشایی مدارس، آموزش تفکیک پسماند از مبدأ با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج (طرح مهرپاک) در سطح مدارس آغاز خواهد شد.

قربانی تاکید کرد: برای استقبال از مهر و بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی برای آموزش به بیش از ۶ هزار دانش‌آموز انجام شده است.

به گفته وی، پس از آموزش، به دانش‌آموزان کارت همیار سبز (سفیرسازمان مدیریت پسماند) داده می‌شود و جهت تشویق و ترغیب به آن‌ها هدایایی تقدیم خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: آغاز زنگ مهر پاک در مدارس مقطع ابتدایی به مناسبت استقبال از مهر، توزیع تراکت‌ها و بروشورهای آموزشی در مدارس، توزیع مخازن تفکیک از مبدأ به مراکز آموزشی، از جمله برنامه‌های سازمان برای استقبال از مهر است.

قربانی با اشاره به لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت صحیح پسماند برای اقشار مختلف جامعه، افزود: مهدهای کودک و مراکز آموزشی از گروه‌های هدفی هستند که عرضه آموزش‌ها در رابطه با مدیریت پسماند به این قشر زمینه ساز فرهنگ‌سازی در میان خانواده‌ها خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن آموزش در زمینه تفکیک زباله از مبداء، هماهنگی‌های لازم با اداره کل آموزش و پرورش به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی در بیش از ۸۰ مدرسه در سطح شهر صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر مدارس، مهدهای کودک و مراکز آموزشی و همچنین مساجد سطح شهر آموزش مدیریت پسماند انجام خواهد شد.

قربانی خاطرنشان کرد: در پایان دوره آموزشی، دانش‌آموزان علاقه‌مند داوطلبانه به عنوان همیار سبز در مدرسه انتخاب خواهند شد و برای همکاری بیشتربا این دانش‌آموزان، آموزش‌های مستمر به آن‌ها داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج متذکر شد: طرح آموزش در سطح مدارس شهر کرج تا پایان سال جاری به صورت کامل اجرایی شود و با آموزش شهروندی به دانش‌آموزان، در مسیر اعتلای فرهنگ بازیافت در سطح شهر گام برداشته شود، هرچند کار سختی است و شاید نتیجه‌اش مثل رشد یک نهال تا درخت تنومند باشد اما در طول چند سال آینده با ورود دانش‌آموزان به جامعه به ثمر خواهد نشست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31790

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.