• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج عنوان کرد؛

اکران آثار هنرمندان البرزی در پایتخت!

  • کد خبر : 31822
  • 29 شهریور 1403 - 15:41
اکران آثار هنرمندان البرزی در پایتخت!
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعداد اندکی از این گنجینه جواهرات در شهر کرج و استان به فعالیت و ایفای نقش می پردازند و متاسفانه تعداد کثیری از این فرهیختگان با شهر خودشان به دلیل عدم استفاده و بها دادن به آنها قهر نموده و غالباً در شهرهای دیگه مخصوصاً در پایتخت به ارائه و اکران آثار خودشان می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه افتتاح و بازدید از نمایشگاه کاریکاتور ، از هنر به عنوان ابزارهای تبیین، نشر و گسترش مفاهیم فرهنگ ایثار،شهادت و مقاومت یاد کرد و گفت: هنر کوتاه ترین، بهترین راه و زبان گویا و برنده ای است که برای تبیین،نشر و گسترش مفاهیم ارزشی، شهروندی و آموزشی به کار می رود.

وی با اشاره به نقش پر رنگ مدیریت شهری در حمایت و صیانت از هنر و مجموعه هنر گفت: در دوره ششم شورا از اوایل در خصوص هنر و هنرمندان و حمایت از این جامعه فرهیخته اقداماتی از قبیل احداث گالری، جانمایی و طراحی و‌‌ احداث پلاتو صورت گرفت. اما متاسفانه این رویکرد متوقف و گاهاً نزولی شده و باید مدیریت شهری به این موضوع بیشتر از گذشته توجه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج مشارکت هنرمندان و مجموعه عظیم گنجینه هنرمندان را در مدیریت شهری گامی جهت توسعه شهروندی لازم دانست و افزود: استفاده از هنرِ موضوعی در مدیریت شهری با کمک هنرمندان و هنروران، نشاط را در جامعه و سطح شهر از بعُد شنیداری، سیما و منظر و تبیین هر گونه مفاهیم می تواند تاثیر گذار و ارزشمند باشد.

رحیمی وجود کثیر هنرمندان را در ایران کوچک به گنجینه تشبیه کرد و گفت: تعداد اندکی از این گنجینه جواهرات در شهر کرج و استان به فعالیت و ایفای نقش می پردازند و متاسفانه تعداد کثیری از این فرهیختگان با شهر خودشان به دلیل عدم استفاده و بها دادن به آنها قهر کرده و غالباً در شهرهای دیگر مخصوصاً در پایتخت به ارائه و اکران آثار خودشان می پردازند.

وی از اداره کل ارشاد و دستگا های متولی اصلی هنر در راستای عدم حمایت و همکاری لازم با هنرمندان انتقاد کرد و افزود: مجموعه های گالری ،خانه هنرمندان،خط و تذهیب، مکان های تاریخی و هنری شهر باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد و این موضوع جداناپذیر است و دستگا های دولتی متولی هنر در استان باید به مجموعه عظیم و تاثیر گذار هنرمندان توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31822

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.