• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
0
مدیرکل محیط زیست استان البرز مطرح کرد؛

اجرای قرق حفاظتی در تالاب صالحیه

  • کد خبر : 31918
  • 01 مهر 1403 - 10:50
اجرای قرق حفاظتی در تالاب صالحیه
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: پروژه حفاظت، قرق، احیا و مدیریت چرا در تالاب صالحیه در حال اجرا می باشد. این طرح به منظور جلوگیری از ورود دام غیر مجاز، جلوگیری از تخریب و تصرفات در این منطقه انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مجید درگی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار کرد: با پیگیری های های به عمل آمده از سوی این اداره کل، دستور شورای حفظ حقوق بیت المال و همکاری دستگاههای ذیربط اسناد مساحت ۱۶هزار هکتاری اراضی تالاب صالحیه به نام سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده دولت صادر شد.

وی افزود: پروژه حفاظت، قرق، احیا و مدیریت چرا در تالاب صالحیه در حال اجرا می باشد. این طرح به منظور جلوگیری از ورود دام غیر مجاز، جلوگیری از تخریب و تصرفات در این منطقه انجام می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تدوین برنامه یکپارچه اجرایی عملیاتی تالاب صالحیه اعلام کرد: منظور از این طرح آسیب شناسی و یافتن راه حل های برون رفت از چالش های عرصه های محدوده تالاب صالحیه است.

درگی ادامه داد: با ارائه این طرح برنامه و تکالیف دستگاههای دولتی و نحوه مشارکت مردمی در حفظ و احیا تالاب صالحیه به اجرا در خواهد آمد. در حال حاضر کانون ریزگردهای محلی دراستان در همین بخش واقع شده و به استناد و پشتوانه همین مطالعات بیان زدایی، مدیریت زهکش موجود در منطقه، تعیین حقابه تالاب از رودخانه های بالادست و سایر برنامه ها را به اجرا در می آوریم.

وی متذکر شد: قرق فعلی منطقه با مشارکت مردم منطقه به عنوان مجری پروژه و محیط بانان شهرستان نظرآباد در حال انجام است و ثبات اولیه را در این ناحیه ایجاد می کند تا پس از به سرانجام رساندن مطالعات وارد مرحله اجرایی بشویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31918

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.