• امروز : سه شنبه - ۱۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
1
رئیس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز:

سرشماری عمومی كشاورزی از ۱۲ آبان در البرز اجرا می شود

  • کد خبر : 32052
  • 02 مهر 1403 - 23:58
سرشماری عمومی كشاورزی از ۱۲ آبان در البرز اجرا می شود
رئیس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز گفت: عمليات ميدانی سرشماری عمومی كشاورزی سال ۱۴۰۳ از ۱۲ آبان ماه امسال توسط مركز آمار با همكاری وزارت جهاد كشاورزی به مدت ۳۰ روز اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، توحيد شيريزاد، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز با اشاره به اینکه بخش كشاورزی بدليل تامين غذاي مورد نياز جامعه يكی از مهمترين حوزه‌های اقتصادی كشور محسوب می شود، اظهار کرد: ششمين سرشماری عمومی كشاورزی سال ۱۴۰۳ از تاريخ ۱۴۰۳/۸/۱۲ تا ۱۴۰۳/۹/۱۱ به مدت ۳۰ روز در كليه مناطق روستايی و برخی نقاط منتخب شهری استان البرز همزمان با سراسر كشور اجرايی می شود.

وی گفت: به فرمان رئيس محترم جمهور تمامی دستگاه های اجرايی موسسات دولتی و وابسته به دولت و شركت های دولتی، مكلفند در مدت زمان اجرای سرشماری يادشده، افراد، خودرو، وسايل مخابراتی و ساير تجهيزات مورد نياز سرشماری را در اختيار مركز آمار ايران(در استان در اختيار سازمان مديريت و برنامه ريزی و فرمانداران در شهرستانهای استان) قرار دهند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان البرز با بيان اينكه بخش كشاورزی به دليل تامين غذای مورد نياز جامعه يكی از مهمترين حوزه‌های  اقتصادی كشور محسوب می شود، تصريح كرد: اين بخش از يک طرف سهم بالايی از ارزش افزوده اقتصاد كشور را به خود اختصاص می دهد و از طرف ديگر سهم قابل ملاحظه‌ای در حوزه اشتغال دارد.

شیرزاد خاطرنشان كرد: به منظور پاسخگويی به نيازهای روزافزون آمار و اطلاعات در بخش كشاورزی براي تحليل وضعيت گذشته و حال، برنامه ريزي و پيش‌بينی آينده انجام آمارگيری های كشاورزی ك ضرورت است.

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32052

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.