• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3
نماینده مردم کرج در مجلس:

اوضاع فرهنگی کرج خوب نیست/ دستگاههای مربوطه به خط شوند

  • کد خبر : 32243
  • 05 مهر 1403 - 18:35
اوضاع فرهنگی کرج خوب نیست/ دستگاههای مربوطه به خط شوند
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: فرماندار باید بداند که اوضاع فرهنگی کرج خوب نیست، دستگاه‌های مختلف باید به خط شوند، قانون عفاف و حجاب را با خون دل خوردن در مجلس یازدهم شورای اسلامی مصوب کردیم و کوتاهی در ابلاغ و اجرای آن از احدی پذیرفته نیست.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رئیس جمهور اظهار کرد: شخص اول اجرایی کشور که برای اجرای قانون اساسی و پاسداری و اجرای احکام الهی سوگند خورده یک طوری صحبت می‌کند که انگار موضوع حجاب یک دعوای سیاسی است و با تغییر دولت‌ها در اجرای آن تجدید نظر می شود، خیر، حجاب حکم الهی و واجب شرعی است و رفتن و آمدن دولت‌ها در اجرای آن تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر کس رئیس جمهور شود موظف به اجرای بی کم و کاست احکام الهی است. لذا سیاسیون و شخص رئیس جمهور باید مراقب جملاتی که در این زمینه بیان می کنند، باشند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان کرج باید بداند که اوضاع فرهنگی کرج خوب نیست، دستگاه‌های مختلف باید به خط شوند، قانون عفاف و حجاب را با خون دل خوردن در مجلس یازدهم شورای اسلامی مصوب کردیم و کوتاهی در ابلاغ و اجرای آن از احدی پذیرفته نیست هم شخص رئیس مجلس در ابلاغ آن کوتاهی نکند، هم رئیس جمهور و دولت در اجرای آن کم کاری نکنند.

وی با اشاره به اینکه در قانون حجاب و عفاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تکالیفی برای رعایت حجاب و عفاف دیده شده بود که به آن عمل نشده ادامه داد: دو سال این قانون در حال چرخش است که باید ابلاغ شود؛ قطعاً پای کار ابلاغ و اجرای آن هستیم و همه دستگاه‌ها هم باید به تکلیف خود در این زمینه عمل کنند.

عباسی با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، خواستار شد: همانطور که در زمینه اسناد غیررسمی شهرداری ها از نمایندگان مجلس انتظار تصویب قانون را دارند که درست هم هست، متقابلاً در زمینه رعایت حجاب و عفاف هم که مجلس قانون تصویب می کند از شهرداری ها و همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی انتظار اجرایی شدن آن را داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32243

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.