• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2

مجمع نمایندگان استان مسئله شهرستان شدن ماهدشت را پیگیری کنند

  • کد خبر : 32299
  • 06 مهر 1403 - 17:19
مجمع نمایندگان استان مسئله شهرستان شدن ماهدشت را پیگیری کنند
امام جمعه ماهدشت گفت: مسئله شهرستان شدن ماهدشت طی لایحه ای به مجلس ارائه شده و از مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی تفاضا داریم با جدیت این موضوع را پیگیری کنند تا زمینه تحقق آن فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که باید در هفته دفاع مقدس اجرا می شد، برگزاری سلسله نشست هایی به منظور پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان بود زیرا فضای مجازی یله و رها سوالات بسیاری را برای نسل جوان ایجاد و در برخی موارد آنها را قانع کرده و به تصمیم و رفتار رسانده است.

وی افزود: ما به عنوان کسانی که در پدید آمدن انقلاب و حرکت ارزشمند دفاع مقدس نقش داشته ایم و نیز دستگاه های متولی این عرصه، بر اثر غفلت یا خاطرجمعی کاذب، به سراغ نوجوانان و جوانانمان نرفته و پای سخن آنها ننشسته و به سوالات آنها پاسخ نداده ایم یا اگر هم داده ایم قانع کننده نبوده است. تصور کردیم با برگزاری اردوها و مسابقات و برنامه های این چنینی آنها را دچار تحول می کنیم.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: یکی از سوالاتی که هنوز هم به انحای مختلف یا با سوال مستقیم و رفتار و کنش سیاسی برخی جریان های سیاسی یا سرمقاله های کذایی برخی نشریات و … مطرح می شود، «چرا این جنگ آغاز شد؟» است که مقام معظم رهبری پاسخ مفصلی برای آن بیان کردند که به بخشی از آن می پردازم. اولا انگیزه حمله به مرزهای ایران انقلابی مخصوص صدام و حزب بعث نبود.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد ادامه داد: شاید بتوان گفت که انگیزه‌ سردمداران نظم جهانیِ آن روز از صدّام برای حمله‌ به مرزهای ایران بسیار بیشتر و حدّاقل به اندازه‌ او بود، یعنی آن روز دو قدرت بزرگ در دنیا بودند و هر یک دنباله‌هایی داشتند، آن دو قدرت، آمریکا و شوروی سابق و دنباله‌ هر یک هم مجموعه‌ها، دولت ها یا نظام های سیاسی بودند که همه آنها در این ماجرا انگیزه داشتند.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای آنها یک عنصر غیرقابل تحمل بود زیرا در این نقطه‌ حساس دنیا یک انقلاب مردمی بی‌نظیر به وجود آمده و تفکر و اندیشه جدید برای اداره‌ جهان ارائه شده و آن روز جهان، جهان سلطه بود؛ البته امروز هم هست لکن آن روز سخن، فریاد و موضع صریحی در مقابل این نظم باطل و نابودکننده‌ فضیلت‌ها و ارزش ها وجود نداشت، نظم جهان، نظم سلطه بود.

وی تصریح کرد: نظم حاکم آن روز بر جهان، نمی توانست این تفکر جدید ایران اسلامی را تحمل کند. «نظام سلطه» یعنی دنیا به دو بخش تقسیم می شود؛ بعضی کشورها سلطه‌گر و برخی سلطه‌پذیر هستند و حالت سومی وجود ندارد. جمهوری اسلامی سخن جدیدی در قبال این نظم باطل بود و زورگویان و سلطه‌گران عالم، این را تحمل نمی کردند و می دانستند که خاصیت این حرف و فکر، توسعه یافتن در دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد ادامه داد: درست هم فهمیده بودند، این فکر در دنیا توسعه یافت و ملت ها را جذب کرد. همه دشمنان منتظر یک فرصت بودند که صدام آن را فراهم کرده و با تحریک آنها به ایران حمله کرد. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، امروز بعضی‌ها از داخل جمهوری اسلامی را ملامت می کنند که «جمهوری اسلامی با دنیا بد و قهر است» اما چنین چیزی نیست و این خلاف واقع است.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: اگر منظور این است که ما با دنیا کار سیاسی و اقتصادی، تعامل یا رفت‌وآمد نداریم، واضح است که این خلاف واقع است؛ ما امروز با مجموعه‌هایی کار می کنیم و رفت‌وآمد، تعامل و تجارت داریم که بیش از نیمی از مردم دنیا، در این مجموعه‌ها و کشورها زندگی می کنند. ما با همه قهر و بد نیستیم اما اگر مقصود این است که ما با نظم سیاسی نظام سلطه مخالفیم، بله، این درست است.

وی تصریح کرد: امروز هم مثل اول انقلاب، با نظام سلطه و تسلط آمریکا مخالفیم. امروز دیگر شوروی وجود ندارد، اما آمریکا در رأس کشورهای غربی و یکه‌تاز هستند و نتایج کارهایشان را می بینیم؛ جنگ هایی که به راه می‌افتد، ظلم هایی که می شود، تبعیض‌هایی که صورت می گیرد و ملّت هایی که زیر فشار قرار می گیرند، ما با اینها مخالفیم، صریحاً هم مخالفت خود را ابراز می کنیم. این وضعیت آن روز بود و امروز هم هست.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد افزود: اما آن روز انگیزه حمله به مرزهای ایران به وجود آمد و امروز به برکت ایستادگی ملت ایران و حضور قدرتمندانه‌ ملت ایران در صحنه‌های مختلف، دیگر جرات حمله به مرزها را ندارند و به طور دیگری مشغول موذیگری و دشمنی کردن هستند. جریان انقلابی و فعالان عرصه ایثار و شهادت باید به این موضوع و سوالاتی که وجود دارد و برخی به آن دامن می زنند، توجه کنند.

وی گفت: گاهی شنیده می شود که می گویند دیگر اثر ندارد و با بی انگیزگی کامل رفتار می کنند اما این درست نیست و نباید از تلاش ایستاد. در جریان سفر رئیس جمهور به آمریکا و برنامه سازمان ملل موضع گیری های خوبی در قبال برخی سیاست های خارجی از جمله حمایت از مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان انجام شد اما برخی کم دقتی ها در استفاده از واژه ها و برخی غفلت ها حاشیه هایی را ایجاد کرد که برای کشور هزینه ساز است.

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: به طور مثال در خصوص جمله اگر اسرائیل سلاحش را بر زمین بگذارد ما هم بر زمین می گذاریم، اگر قبل و بعد از سخن و فضای کلی آن را ببینیم شاید خیلی برداشت منفی نمی توان از آن داشت اما رسانه های مغرض و افراد دیگر به این مسائل کاری ندارند و آنچه خودشان می خواهد را بیان می کنند. از طرفی در جنگ سنگین جریان مقاومت و رژیم صهیونیستی، پخش این سخن به صلاح نبود.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد مطرح کرد: دشمنی اسرائیل با ما و ما با او یک مسئله اندیشه ای است، هر وقت ما دست از اسلام و معارف دینی برداریم، مسئله تمام است، ما یک عنصر خنثی و بی تفاوت در مسائل این چنینی می شویم، مانند برخی کشورهای بی خاصیت منطقه ای، هر وقت دست از استقلال خودمان برداشتیم و بله قربان گوی استکبار شدیم، مطلب تمام است، آنها هم دست از دشمنی بر نمی دارند.

وی با اشاره به اینکه آنها ذات طاغوتی دارند و از هر آنچه الهی و خدایی است بیزار هستند و این همان محور تقابل حق و باطل است که تا نابودی باطل ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: فلذا او هیچ وقت سلاحش را زمین نمی گذارد و ما هم همین طور همین مطلب را هم به شکل بهتری می توان بیان کرد که موجب برخی نگرانی ها نشود؛ باید در به کارگیری برخی واژه ها که بار معنایی خاصی در عرصه سیاست دارند، دقت بیشتری کرد.

امام جمعه ماهدشت ضمن محکومیت جنایت های فجیع رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از حزب الله قهرمان اظهار کرد: مسئله شهرستان شدن ماهدشت طی لایحه ای به مجلس ارائه شده و از مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی تفاضا داریم با جدیت این موضوع را پیگیری کنند تا زمینه تحقق آن فراهم شود. در حوزه مسائل اساسی شهر اگر اتحاد و انسجام شهری نباشد، موفقیت چشمگیری حاصل نمی شود.

وی متذکر شد: اینکه به خاطر هر بهانه ای که بیشتر ناشی از اختلاف سلیقه هاست در اجرای برنامه ها و …. جدایی اتفاق بیفتد، همیشه در حوزه مسائل کلانشهر دچار اشکال خواهیم بود و در خصوص برخی مسائل که تحت مدیریت سایر مجموعه ها و شهرهاست، ممکن است تصمیم هایی گرفته شود که به صلاح کوتاه مدت یا بلند مدت شهر نباشد، این با هم بودن را باید به شکل حقیقی و درست به نمایش گذاشت تا همه مردم منتفع شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32299

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.