• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1
رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه:

اتاق فرمان دشمن یکجا و سیاست آنها تفرقه افکنی است

  • کد خبر : 32634
  • 13 مهر 1403 - 15:10
اتاق فرمان دشمن یکجا و سیاست آنها تفرقه افکنی است
رهبر معظم انقلاب فرمودند: اتاق فرمان دشمن یکجا و سیاست آنها تفرقه افکنی است و اگر این سیاست در یک کشور موفق و موجب سیطره بر آن شد به سراغ کشور بعدی می روند اما ملت ها نباید چنین اجازه ای بدهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله و همچنین اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) با حضور باشکوه مردم استان برگزار و این قاب های ماندگار از این حضور انیوه جمعیت، همزمان به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد.

رهبر معظم انقلاب در خطبه های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن کریم خطاب به مسلمانان بیان کردند: در این آیات موضوع مهم پیوستگی مومنین با یکدیگر مطرح شده که در تعبیرات قرانی به این پیوند و همبستگی، ولایت گفته می شود و نتیجه این ولایت و همبستگی را رحمت الهی معرفی می کند.

ایشان ادامه دادند: این آیات الهی بدان معناست که اگر شما مسلمانان با هم پیوند، ارتباط، همکاری و همدلی داشته باشید رحمت خدا شامل حال شما می شود. در انتهای همین آیه به رحمت الهی متناسب با عزت و حکمت پروردگار که شامل حال مسلمین می شود نیز اشاره شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای مطرح کردند: اگر مسلمانان با هم اتحاد داشته باشند، عزت و حکمت الهی نصیب آنها می شود و آنان می توانند از قدرت بی پایان الهی و مقتضای سنت های پروردگار و قوانین آن استفاده کنند و این همان سیاست قرآنی برای مسلمانان است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: سیاست قرآن برای مسلمانان این است که ملت های مسلمان با یکدیگر همبستگی داشته باشند، خداوند وعده می دهد که اگر این موضوع رعایت و انجام شود، عزت خدا پشت سر شماست و آن موقع بر همه موانع غلیه پیدا می کنید و بر همه دشمنان پیروز می شوید.

سیاست دشمن تفرقه بینداز و حکومت کن است/ ملت ها بیدارند

ایشان نقطه مقابل این سیاست را سیاست دشمنان اسلام معرفی و عنوان کردند: سیاست آنها تفرقه بینداز و حکومت کن است و مبنای کارشان نیز تفرقه افکنی است که تا به امروز آن را با انواع ترفندها در کشورهای اسلامی اجرا کرده اند و هنوز هم دست بردار نیستنن و موجب می شوند دلهای ملت های اسلامی نسبت به یکدیگر مکدر شود.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امروز ملت های مسلمان بیدار شده اند و می توانند بر ترفندهای دشمنان فائق آیند، تاکید کردند: دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است، دشمن یکی است ولی شیوه های دشمنی در کشورهای مختلف فرق دارد. یک جا با جنگ روانی و جای دیگر با فشار اقتصادی، در یک کشور با بمب های دو تنی و در کشور دیگر با لبخند سیاست های خود را پیش می برد.

حضرت آیت االله خامنه ای فرمودند: اتاق فرمان دشمن یکجاست و همه دشمنان از یک جا دستور حمله به جریان های مسلمانان را می گیرند. اگر این سیاست در یک کشور موفق و موجب سیطره بر آن شد به سراغ کشور بعدی می روند اما ملت ها نباید چنین اجازه ای به دشمن بدهند و اگر می خواهند مبتلا به محاصره فلج کننده دشمن نشوند باید بیدار شوند.

ایشان بیان کردند: وقتی دشمن سراغ ملتی رفت، ملت های مسلمان با او همکاری کنند تا دشمن در آن کشور موفق نشود و به اهداف خود نرسد زیرا به محض موفقیت به سراغ ملت بعدی خواهد رفت. ما سالهای متمادی از این موضوع غفلت کردیم و نتایج آن را هم دیدیم، امروز نباید غفلت کنیم.

دفاع در مقابل متجاوز، منطق مستحکم و مورد تایید قوانین جهانی است

مقام معظم رهبری اظهار کردند: ما باید کمربند عزت و استقلال طلبی را از افغانستان تا یمن، غزه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی محکم ببندیم، احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی ما و قوانین بین المللی، تکلیف ما را مشخص کرده است. در همان قوانینی که ما در نگاشتن آنها نیز تاثیری نداشتیم نیز آمده است که هر ملتی حق دارد از کشور و منافع خود در دقابل متجاوز دفاع کند.

حضرت آیت الله خامنه ای اذعان کردند: مفهوم این کلام و این قوانین این است که ملت فلسطین حق دارد در مقابل دشمنی که خاک و خانه آنها را اشغال، مزرعه آنها را ویران و زندگی آنان را تباه کرده بایستد. این منطق مستحکمی است که امروز قوانین جهانی هم آن را تایید می کند بنابراین ملت فلسطین حق دارد مقابل دشمن متجاوز بایستد و هیچ محکمه ای حق ندارد اعتراض کند که چرا در مقابل رژیم غاصب سینه سپر کرده اند.

ایشان با اشاره به اینکه کسانی هم که به این ملت مظلوم کمک می کنند در واقع به وظیفه خود عمل می کنند فرمودند: هیچ کس حق ندارد به لبنان اعتراض کند که چرا از ملت فلسطین حمایت می کنید؟ در واقع این وظیفه آنها و منطق بین المللی و قرآنی است. دفاع آنها مشروع و کمک به آنها نیز مشروع است.

اقدام درخشان نیروهای مسلح در برابر جنایات سگ هار امریکا در منطقه کمترین بود

رهبر معظم انقلاب با اشاره به عملیات طوفان الاقصی که سال گذشته انجام شد، اذعان کردند: این عملیات، یک حرکت درست، منطقی، قانونی و بین المللی بود که انجام شد و حق با فلسطینینان بود. دفاع جانانه لنبانی ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم بوده و مشروع و قانونی است و کسی حق انتقاد از آنها را ندارد.

حضرت آیت اللله خامنه ای خاطرنشان کردند: اقدام درخشان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چند شب گذشته نیز کار مشروع و قانونی و در برابر جنایات حیرت آور رژیم خون آشام، گرگ صفت و سگ هار آمریکا در منطقه، کمترین مجازات بود. جمهوری اسلامی ایران هر وظیفه ای داشته باشد با قدرت و صلابت انجام خواهد داد.

ایشان در پایان خطبه سیاسی خود فرمودند: ما در انجام این وظیفه نه تعلل می کنیم و نه شتابزده می شویم. ما کوتاهی نمی کنیم و هر آنچه که منطقی و معقول و به نظر تصمیم گیران نظامی و سیاسی صحیح باشد در زمان خود انجام می گیرد، کما اینکه تاکنون انجام گرفته و در آینده نیز اگر لازم شود انجام خواهد گرفت.

گفتنی است خطبه دوم رهبر معظم انقلاب نیز خطاب به برادران لبنان و فلسطین و با زبان عربی قرائت شد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.