• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1
امام جمعه ماهدشت:

ضعیف شدن دشمن اثر مقاومت است/ سید حق حیات بر گردن تک تک انسان‌ها دارد

  • کد خبر : 32654
  • 13 مهر 1403 - 18:06
ضعیف شدن دشمن اثر مقاومت است/ سید حق حیات بر گردن تک تک انسان‌ها دارد
امام جمعه ماهدشت گفت: اثر مقاومت ضعیف شدن دشمن است چون او آرمانی جز حفظ موجودیت خود ندارد اما هدف ما اصلاح امت ها و زمینه سازی ظهور است، ما همه این سختی ها را تحمل می کنیم تا خداوند دعای مومنین را اجابت کند و ظهور رخ دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد امام جمعه شهرستان ماهدشت در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر گفت: امام خمینی (ره) در پیام جمعه خونین حج سال ۱۳۶۶ حزب الله لبنان را بالاترین حجت الهی برای جهاد علیه متجاوزان معرفی کردند و فرمودند که «من مجدداً تأکید می‌کنم که دنیا امروز تشنه حقایق و احکام نورانی اسلام است و حجت الهی بر همه علما و روحانیون تمام گردیده است».

وی افزود: امام خمینی (ره) همچنین بیان کردند که جوانان کشورهای‌ اسلامی برای دفاع از مقدسات دینی خود تا سر حد شهادت پیش رفته‌اند و برای بیرون کردن متجاوزان، خود را به دریای حوادث و بلا زده‌اند و زندان‌ها و شکنجه‌ها را به جان خریده‌اند و همچون مسلمانان شجاع و مبارز و عزیزان حزب الله لبنان و سایر کشورها مقاومت کرده‌اند و به جهاد علیه متجاوزان برخاسته‌اند.

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: دو سال بعد، اوائل سال ۱۳۶۸ سیدالشهدای مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله که در آن زمان مسئول امور اجرایى حزب الله بود، درباره این بیان امام راحل عظیم الشأن گفت که «یک برداشت این بود که امام با نام بردن از حزب الله در این پیام تاریخى و ستایش از شجاعت و مبارزه حزب الله، آن را به شکلی قاطع تقویت و پشتیبانى کردند تا موجب دلگرمى و تشویق عناصر حزب الله شود.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اذعان کرد: پیش بینی امام خمینی (ره) در ثبات قدم حزب الله درست بود، آن حکیم بزرگ صلابت و اقتدار رزمندگان حزب الله را می دانست. اکنون هم همه ما این شجاعت، صلابت، صبر و ثبات قدم آنها را به خوبی مشاهده می کنیم که این نیروها را به اوج رسانده است.

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، آیت الله رئیسی افزود: این روزها ایام واقعا سختی برای همه خصوصا برای رهبر حکیم، فرزانه و صبور ماست. ایشان از سال ۹۸ به بعد چه داغ های بزرگی را تحمل کردند و اکنون هم داغ شهید سید حسن نصرالله بر آنها اضافه شد. ایشان در دیدار اخیر خود با نخبگان فرمودند که ما بر فقدان این شخصیت بزرگ عزاداریم.

دشمن آرمانی جز حفظ موجودیت خود ندارد

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه شهادت، مرگ انسان‌هاى زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند جانشان مفت از دستشان برود و در مقابل چیزی عایدشان نشود اذعان کرد: سید حق حیات بر گردن تک تک انسان‌ها دارد زیرا با شرورترین و خبیث‌ترین پدیده تاریخ بشری یعنی صهیونیزم می‌جنگید. این رژیم پیش از آن که دشمن مذهب تشیع یا دین اسلام باشد، دشمن انسان و انسانیت است.

وی اظهار کرد: شده است. بعد از عملیات طوفان الاقصی، تنفر جهانی از این رژیم جعلی و پلید در جغرافیایی بسیار گسترده شد و شرق و غرب عالم را فراگرفته و این از برکات مقاومت است، آنهایی که می گویند مقاومت چه اثری دارد؟ این نتیجه مقاومت است که بدون داشتن رسانه، همه صدایت را می شوند و در جای جای جهان حامی تو می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد گفت: اثر مقاومت ضعیف شدن دشمن است چون او آرمانی جز حفظ موجودیت خود ندارد اما هدف ما اصلاح امت ها و زمینه سازی ظهور است، ما همه این سختی ها را تحمل می کنیم تا خداوند دعای مومنین را اجابت کند و ظهور رخ دهد.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اقامه نماز جمعه امروز به امامت رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان در خصوص مقاومت مردم لبنان و فلسطین و فرمان جهاد در این میدان، تاکید کرد: ما همه گوش به فرمان هستیم تا ایشان هر امری بفرمایند با جان و دل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ نشان داد همان روحیه سلحشوری که در نیروهای مسلح ما وجود دارد را نشان داد، افزود: این عملیات نسبت به عملیات قبلی قوی تر بود و اهداف مهمی را هدف قرار داد، در عملیات قبلی هدف اصلی شکستن قدرت پوشالی صهیونیست پرمدعا بود که همین هم رخ داد ولی در این عملیات علاوه بر آن، انهدام هم مدنظر بود.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد بیان کرد: بیش ۹۰ درصد موشک های شلیک شده از ایران به هدف اصابت کرد و همه مسلمانان احساس غرور و شادمانی کردند که همین شادمانی ها در کشورهای مختلف عمق راهبردی ایران را نشان می دهد. از بوسنی تا برخی کشورهای اروپایی و از لبنان تا فلسطین و بحرین و …، اینها ثمرات مقاومت و ولایتمداری است.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی ضمن قدردانی از همه سبزپوشان اقتدارآفرین در عرصع تامین امنیت، خاطرنشان کرد: همه ما قدردان تمام تلاش ها، مجاهدت ها و فداکاری های این نیروهای خدوم هستیم که از مرز تا قلب شهرها امنیت ساز هستند و در این مسیر شهدای زیادی را نثار اسلام و انقلاب کرده اند. یادشان کرامی باد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.