• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
0
در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهارمین دوره جشنواره ملی امیرکبیر مطرح شد؛

لزوم‌ استفاده از ظرفیت‌های نوآوری و پژوهش در جشنواره ملی امیرکبیر

  • کد خبر : 32826
  • 16 مهر 1403 - 17:08
لزوم‌ استفاده از ظرفیت‌های نوآوری و پژوهش در جشنواره ملی امیرکبیر
دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهارمین دوره جشنواره ملی امیرکبیر بر برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های نوآوری و پژوهش و طراحی سامانه این رویداد به منظور جذب آثار برتر و تشویق ارسال پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جلسه شورای سیاست‌گذاری چهارمین دوره جشنواره ملی امیرکبیر با حضور محمد نبیونی رئیس بنیاد نخبگان البرز، غلامرضا اسکندریان رئیس جهاد دانشگاهی استان، احمد غلامی دبیرکل اتاق بازرگانی البرز و داود داودی رئیس حوزه ریاست این پارلمان بخش‌ خصوصی استان و دیگر اعضاء و مدعوین جلسه برگزار شد.

در این جلسه نخست مطالبی در خصوص بازنگری در حوزه‌های آموزشی‌محور جشنواره امیرکبیر و انتخاب شعار برای آن تاکید شد که به مسائل خاصی به عنوان نمونه توجه به مسائل زیست‌ محیطی پرداخته شود، در ادامه عنوان شد که سازمان سنجش آموزش کشور تلاش کرده تا نتایج جشنواره‌های ملی مانند امیرکبیر را به عنوان یک امتیاز و انگیزه برای ارسال پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در نظر بگیرد و جوایز برای آثار برتر لحاظ کند، مکاتبات لازم با بنیاد ملی نیز برای ادامه این روند انجام شده است.

در بخش دیگری از این جلسه تاکید شد که در برگزاری همایش برنامه‌هایی مانند استفاده از ظرفیت مرکز نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز و همکاری با انجمن‌های علمی کشور و بنیاد علم ایران پیش‌بینی شده است؛ چرا که می‌توانند به عنوان یک ظرفیت برای جذب جامعه هدف استفاده شوند.

در این نشست همچنین بر اهمیت طراحی سامانه جشنواره و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ذیل آن و کارفرما محور بودن پایان‌نامه و رساله‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره همچون سه دوره پیشین تاکید شد.

در ادامه و براساس تبادل نظر اعضاء شورای سیاست‌گذاری چهارمین دوره جشنواره امیرکبیر مقرر شد که اقدامات لازم شامل تشکیل دبیرخانه و کمیته‌های ذیل آن، تعیین فراخوان ارسال آثار از سوی شرکت‌کنندگان در بازه زمانی ۱۵ مهر لغایت ۲۵ آذرماه و برگزاری مراسم اختتامیه در دی‌ماه اجرایی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32826

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.