• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
1
ولی پوری عنوان کرد؛

شهر کرج دومین شهر دوستدار کتاب در کشور

  • کد خبر : 33364
  • 28 مهر 1403 - 10:23
شهر کرج دومین شهر دوستدار کتاب در کشور
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: شهر کرج به عنوان دومین شهر دوستدار کتاب در کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده که نشان از ظرفیت بالای این حوزه در استان است و ما وظيفه داریم که افزایش سطح سرانه کتابخانه های عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سی و دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز به ریاست معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و با حضور اعضا برگزار شد.

در ابتدای جلسه مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخانه در آموزه های دینی گفت: بهترین الگوی کتابخوانی رهبر معظم انقلاب هستند که توصیه مهم ایشان هم توجه به امر کتاب و کتابخوانی است. از سوی دیگر کتاب و کتابخوانی شاخص مهمی از توسعه یافتگی است و باید برای این مهم برنامه ریزی اساسی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: شهر کرج به عنوان دومین شهر دوستدار کتاب در کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده که نشان از ظرفیت بالای این حوزه در استان است و ما وظيفه داریم که افزایش سطح سرانه کتابخانه های عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تصریح کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در سطح استان و شهرستان های تابعه جزو برنامه های اساسی پیش روی ما باشد که بحمدالله ۵ پروژه احداث کتابخانه جدید در نقاط مختلف استان در حال ساخت و تکمیل هستند.

ولی پوری خاطرنشان کرد: کتابخانه جدید امام صادق(ع) در نظرآباد با ۸۵ درصد، کتابخانه طالقان با ۷۵ درصد و کتابخانه مسکن مهر نظرآباد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به امید خدا تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

شایان ذکر است کتابخانه های تنکمان و ماهدشت نیز سال آینده تکمیل و افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=33364

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.