• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
13

پنج واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی البرز واگذار شد

  • کد خبر : 8559
  • 29 تیر 1401 - 17:23
پنج واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی البرز واگذار شد
اداره کل بهزیستی استان البرز مبادرت به احداث و واگذاری پنج واحد مسکونی ویژه خانواده های دارای حداقل دو نفر معلول در روستای فرخ آباد شهرستان فردیس کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، به مناسبت هفته بهزیستی آیین واگذاری دو هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی ویژه مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی به صورت همزمان و در قالب ویدیو کنفرانس با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در سراسر ایران برگزارشد.

در راستای این طرح، اداره کل بهزیستی استان البرز نیز در قالب تفاهم نامه مشترک با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و با همکاری بنیاد خیریه پورکاشانی مبادرت به احداث پنج واحد مسکونی ویژه خانواده های دارای حداقل دو نفر دارای معلولیت در روستای فرخ آباد از توابع شهرستان فردیس کرد.

وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز در این زمینه گفت: از ابتدای نهضت واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی استان البرز تاکنون واگذاری دو هزار و ۶۹ واحد مسکونی انجام شده است. تعداد واحدهای مسکونی پیش بینی شده روستایی برای خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول ۲۰ واحد بوده که از این تعداد نیز ۱۳ واحد واگذار شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ای میان بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کشور برای خرید و احداث مسکن خانواده های دارای حداقل دو عضو در سال جاری، یاد آور شد: البرز بر اساس روش های مندرج در دستورالعمل ستاد مسکن مددجویان بهزیستی کشور، سال گذشته ۲۵۶ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان واگذار شد. به منظور کمک هزینه تامین مسکن ایتام نیز ۱۰ سهمیه در استان البرز داشتیم که در این زمینه به تحقق صددرصدی دست یافتیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به واگذاری ۳۰۴ واحد مسکونی به خانواده های شهری دارای حداقل دو عضو معلول بیان کرد: سال گذشته نیز به ۳۶۴ متقاضی واجد شرایط، ودیعه مسکن بلاعوض اعطا شد. اداره کل بهزیستی البرز همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق کمک های بلاعوض دولت ۳۰ واحد مسکونی را به مرحله واگذاری رسانده است.

محمدی فلاح اذعان کرد: برای احداث مسکن روستایی مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و در بخش شهری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارهایی که حائز شرایط جهت خرید و یا احداث مسکن هستند مساعدت می شود؛ این مبالغ به طور مشترک از طریق طرفین تفاهم نامه در راستای دستورالعمل ستاد مسکن مددجویان بهزیستی کشور برای خانوارهای حائز شرایط در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8559

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.