• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
14
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز خبر داد؛

افزایش ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در البرز نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 20432
  • 01 مرداد 1402 - 21:18
افزایش ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در البرز نسبت به سال گذشته
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز از افزایش 200 مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه هایی به منظور گذر موقت از پیک مصرف تدوین شده که در بخش های صنعت، کشاورزی و اداری در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: مهمتر از صحبت درباره عقب ماندگی های این استان در زیرساخت ها، همت و شتابی است که در اجرای پروژه ها بکار گرفته شده است.

وی افزود: البرز آخرین استانی است که پست ۴۰۰ کیلوولت در آن به بهره برداری رسید اما در سفر مقام عالی وزارت نیرو به این استان مصوب شد که دومین پست ۴۰۰ کیلوولت در کمتر از یک سال آینده به بهره برداری برسد، در صورتیکه استانی را در کشور نداریم که دومین پست ۴۰۰ کیلوولت در آن راه اندازی شده باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز از افزایش ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: به منظور گذر موقت از پیک مصرف در این استان در سال جاری، برنامه هایی تدوین شده که در بخش های صنعت، کشاورزی و اداری در حال اجراست.

کریمی عنوان کرد: طی هماهنگی با وزارت صمت و همکاری واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی در مدیریت مصرف برق در یک شیفت کاری در طول هفته، روزانه ۷۵ مگاوات و برخی روزها نیز تا ۱۰۰ مگاوات می توانیم بار مصرفی را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز طی هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی، به ازای همکاری پمپاژهای برداشت آب به مدت پنج ساعت در روز، به شرطی که بقیه مصارف آن ها در سایر ساعات شبانه روز رایگان باشد، موفق به مدیریت مصرف به میزان ۲۶ مگاوات شده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز اذعان کرد: در بخش اداری نیز طی هماهنگی در سطح هیئت دولت و استان البرز به منظور کاهش ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۳، از این ساعت به بعد روزانه حدود ۲۶ مگاوات کاهش بار داریم که می توانیم آن را در حوزه های صنعت و خانگی مصرف کنیم.

کریمی با بیان اینکه در صورت همکاری برای به مدار آوردن مولدهای جدید در پیک ظهر نیز می توانیم روزانه ۲۲ تا ۲۶ مگاوات مدیریت بار داشته باشیم، اظهار کرد: انجام اقدامات مذکور و همکاری بخش های صنعتی، کشاورزی و اداری موجب مدیریت بار به میزان حدود ۱۸۰ مگاوات در روز می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر نیرو به استان البرز در حوزه برق از به مدار آمدن پست ۴۰۰ کیلوولت باغستان و اتصال البرز به رینگ شبکه سراسری برای اولین بار خبر داد و اضافه کرد: در کمتر از یک هفته از حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت این پست که حدود ۱۵۰ مگاوات بار است استفاده کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز عنوان کرد: پروژه های بهره برداری شده در این استان، حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه توزیع و انتقال اضافه کرد که امیدواریم بتوانیم از این پروژه ها به نحو احسن برای افزایش آسایش و رفاه مردم استفاده کنیم.

کریمی احداث پست ۴۰۰ کیلوولت کمالشهر، پست ۴۰۰ کیلوولت اشتهارد و پست ۲۳۰ کیلوولت نظرآباد را از جمله مصوبات سفر وزیر نیرو به استان البرز عنوان و مطرح کرد: در طرح بهارستان که در راستای بهسازی روستاها اجرا شد، در سال گذشته به اندازه ۶ سال قبل از آن پروژه تعریف کردیم.

وی گفت: همگام با قرارگاه اجتماعی البرز که به منظور توانمندسازی ۶۶ محله محروم استان تشکیل شده است، در محلات مختلف حضور می یابیم و اقداماتی را در زمینه جمع آوری انشعابات غیرمجاز، برق رسانی به مناطق محروم و تامین روشنایی رقم می زنیم که امید است رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20432

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.