• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
استاندار البرز:

البرز،‌ جمعه میزبان رئيس جمهور و هیئت دولت است

  • کد خبر : 24266
  • 15 آذر 1402 - 20:52
البرز،‌ جمعه میزبان رئيس جمهور و هیئت دولت است
استاندار البرز گفت: رئیس جمهور ساعت ۳ صبح روز جمعه به ایران می آید و سفر وی و هیئت دولت به استان البرز در روز جمعه قطعی است.

به گزارش دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن قدردانی از ایفای نقش خبرنگاران در جامعه گفت: رئیس جمهور ساعت ۳ صبح روز جمعه به ایران می آید و سفر به استان البرز در روز جمعه بنا بر وعده وی قطعی است. سفر اول ریاست جمهوری نصف یک روز به طول انجامید اما این سفر یک روزه است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مصوبات سفر اول محقق شده است، اضافه کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سفر اول به واحدهای مختلف اعطا و همین میزان اعتبار برای سفر دوم وی نیز تصویب شد. ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به ۵۶ پروژه ای است که مقرر شده با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

استاندار البرز با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که در این سفر به بهره برداری می‌رسد، بیمارستان شهید سلیمانی فردیس است، مطرح کرد: سرانه تخت بیمارستانی در استان البرز برای هر یک هزار نفر کمتر از عدد یک و نصف سرانه کشور است. ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز وجود دارد که نیاز داریم همین تعداد به سرانه درمانی استان افزوده شود.

عبداللهی عنوان کرد: بیمارستان فردیس ۲۶۰ تخت بیمارستانی دارد که به مرور زمان بخش‌های مختلف آن از ابتدای سال به بهره برداری رسیده است. بیمارستان به آفرین نیز مربوط به بخش خصوصی با ۲۶۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی استان افزوده خواهد شد. این بیمارستان ۹۶ درصد پیشرفت دارد و در آینده بسیار نزدیک افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه ظرف یک‌سال گذشته بیمارستان دولتی فردیس پیشرفت چشمگیری داشته و به واسطه حمایت‌های دولت پس از ۱۰ سال به سرانجام رسید، از بازسازی بیمارستان شهید مدنی خبر داد و افزود: این امر به واسطه انتقال این بیمارستان به بیمارستان شهید بهشتی محقق می شود، در این راستا احداث بیمارستان در شهرستان‌های البرز در دستورکار قرار گرفته است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه با اجرایی شدن آن بیش از یک هزار تخت به سرانه تخت بیمارستانی البرز افزوده خواهد شد، تصریح کرد: به عبارتی در دولت سیزدهم یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی استان البرز افزوده می شود.

عبداللهی بیان کرد:‌ یکی از مراکز نیمه فعال فردیس فعال شده و جشن کارخانه‌ها و تولیدی‌های نیمه فعال را جشن خواهیم گرفت. ۱۸۴ مجموعه غیرفعال و نیمه فعال استان نیز تکمیل شده است. مراسم استقبال از ریاست جمهوری به سمت مصلی کرج برگزار می شود. در ادامه اقامه نماز جمعه و سخنرانی ریاست جمهوری با حضور اقوام مختلف مردمی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ۶.۱۶ کیلومتر اتوبان شهید سلیمانی در ادامه شهید همت برنامه ریزی شده و روز‌ جمعه پس از اقامه نماز جمعه و سخنرانی رئيس جمهور از این پروژه بازدید می شود. تلاش ما بر آن است که سال آتی این پروژه زیر بار ترافیک برود که کاهش ۳۸ درصدی بار ترافیکی اتوبان کرج – قزوین را به دنبال خواهد داشت. اکنون ۷.۵ کیلومتر این پروژه آماده بهره برداری است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه مردمی سازی همه اقدامات مدنظر قرار دارد، گفت: مشکلات محلات بررسی شده و بازدید از این محلات و جلسه با مدیر محلات از دیگر برنامه‌های این سفر است. دانشگاه جدید علوم پزشکی استان البرز به صورت خیر ساز آماده بهره برداری بوده که این اقدام در مسیر ادای به عهد نذر سلامتی نوه خیر مد نظر به انجام رسیده است.

عبداللهی به برگزاری نشست‌های متعدد ریاست جمهوری با حضور خیرین، نخبه‌ها و … اشاره و مطرح کرد: در نظر داریم تا پایان عمر دولت سیزدهم ۲۰۰ مدرسه در استان البرز به بهره برداری برسد. با توجه به تراکم جمعیت مدارس استان، برای رسیدن به نقطه ایده آل یعنی یک شیفته شدن تمامی مدارس با جمعیت ۳۰ نفر، نیازمند احداث یک هزار مدرسه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به تمامی روستاها هزینه و روستاهای صعب‌العبور نیز صاحب نعمت گاز شدند و هم البرز به عنوان استان سبز مطرح است. همچنین با اجرای پروژه‌های آبرسانی تنش‌های آبی در شهرستان‌های نظرآباد به اشتهارد برطرف شد؛ این پروژه با صرف اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

استاندار البرز با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه ماهدشت و با بیان اینکه همه کشاورزان ماهدشت و اشتهارد از این پروژه بهره‌مند خواهند شد، از شهرستان شدن کمالشهر، محمد شهر و ماهدشت خبر داد و اظهار کرد: احتمال اینکه در این سفر استقلال سه شهرستان جدید البرز اعلام شود وجود دارد.

عبداللهی مطرح کرد: در کاهش جرائم، سرقت، خودکشی و طلاق، البرز موفق عمل کرده است و در این میان نیازمند فعالیت جهادی رسانه‌ها در مسیر امیدآفرینی و اطلاع رسانی هستیم. شهرستان اشتهارد میزبان وزرای صمت و میراث فرهنگی است و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهی شهرستان طالقان و وزرای جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات میهمان شهرستان چهارباغ می‌شوند. فردیس نیز میزبان وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.