• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
17
مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

امروز نیاز جدی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم/ آئین مهمانی لاله ها ۶ مهر برگزار می شود

  • کد خبر : 22454
  • 01 مهر 1402 - 12:33
امروز نیاز جدی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم/ آئین مهمانی لاله ها ۶ مهر برگزار می شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: ما امروز نیاز جدی به ترویج این فرهنگ در جامعه داریم فلذا محور تمام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در هفته دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، با بیان اینکه جریان سازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس محقق می‌شود، گفت: ما امروز نیاز جدی به ترویج این فرهنگ در جامعه داریم فلذا محور تمام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در هفته دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه میان نسل جوان و نوجوان جامعه است.

وی عنوان کرد: آئین میهمانی لاله ها به عنوان محوری ترین برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس در روز پنج شنبه ۶ مهر ماه از ساعت ۱۵:۳۰ همزمان با سراسر کشور در ۱۵۸ گلزار شهدای استان البرز و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین لشکری و استانی در امامزاده محمد (ع) کرج برگزار می شود و امت شهیدپرور این استان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و گلباران مزار آن ها با آرمان های انقلاب تجدید میثاق می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه پیش از برگزاری مراسم، پرچم گلزارهای شهدا توسط خادمان شهدا تعویض می شود، حضور راویان ایثار در مساجد، مدارس و محافل فرهنگی را امری مهم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: برپایی مراسمی همچون شب خاطره و یادواره شهدا در شهرستان‌های البرز و اعزام راویان دفاع مقدس به اماکن علمی و فرهنگی استان، مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس با مشارکت ایثارگران اجرا می شود.

رستمیان مطرح کرد: امروز شنبه همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم نواختن زنگ ملی ایثار به صورت همزمان در مدارس شاهد استان البرز و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین در مدرسه شاهد شهید کلانتری برگزار شد. همچنین در طرحی با عنوان رهروان فرهنگ شهدا که به همت سپاه اجرا می شود، مسئولین استان با بیش از دو هزار نفر از ایثارگران البرزی در هفته دفاع مقدس دیدار می کنند.

وی افزود: همایش دیدار با ایثارگران نیز به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز برگزار می شود و طی آن استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان البرز در یک روز به صورت هماهنگ و همزمان با بیش از ۳۰۰ نفر از ایثارگران دیدار و از آن ها تجلیل می کنند. دیدار با ایثارگران اهل تسنن به مناسبت هفته وحدت نیز از دیگر برنامه های دیدار با ایثارگران در هفته دفاع مقدس خواهد بود. طی مراسمی در مجموعه فرهنگی و تفریحی عرفان کرج، از خانواده های شهدای منا نیز تجلیل می شود.

رستمیان گفت: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در مدارس با محوریت دفاع مقدس و حضور دانش آموزان و دانشجویان برای زیارت و عطرافشانی قبور شهدا خصوصاً شهدای گمنام، تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، اکران تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان و تبلیغات محیطی گسترده در ادارات بنیاد شهید و برگزاری یادواره های شهدا در البرز از دیگر برنامه‌هایی است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22454

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.