• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8

اولویت واحدهای صنعتی باید استفاده از نیروی بومی و متخصص باشد

  • کد خبر : 8195
  • 14 تیر 1401 - 21:41
اولویت واحدهای صنعتی باید استفاده از نیروی بومی و متخصص باشد
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: اولویت واحدهای تولیدی و صنعتی باید بر جذب نیروی انسانی بومی و استفاده از ظرفیت نیروی کار متخصص دانشگاهی متمرکز در منطقه متمرکز باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عبدالله دارایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در سفر یک روزه خود به شهرستان ساوجبلاغ از دو مجموعه تولیدی قطعات خودرو بازدید و بر استفاده از نیروهای تخصصی تحصیلکرده و فارغ التحصیل دانشگاهی این شهرستان تاکید کرد و گفت: اولویت واحدهای تولیدی و صنعتی باید بر جذب نیروی انسانی بومی و استفاده از ظرفیت نیروی کار متخصص دانشگاهی متمرکز در منطقه متمرکز باشد.

وی ادامه داد: برابر هماهنگی هایی که با دانشگاه های استان البرز در خصوص معرفی نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی و جذب و بکارگیری آنان در مجموعه های تولیدی و واحدهای صنعتی استان فراهم شده است مقرر شده واحدهای تولیدی نیز برای تامین نیروی انسانی متخصصخود، از ظرفیت های استانی و شهرستانی بهره ببرند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و هویت ملی ما در سایه تلاش های کارگران، صنعتگران و تولیدکنندگان است خاطرنشان کرد: کارگران و تولیدکنندگان پیشانی توسعه همه جانبه کشور هستند، اتکا به تولید داخل، عدم وابستگی به واردات در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی و تلاش شبانه روزی کارگران نیز به تولیدکنندگان و صنعتگران وابسته است.

دارایی بر ارتقای کیفیت تولید و افزایش بهره وری واحدهای صنعتی و تولیدی در سالیان اخیر در بخش های مختلف اشاره و بیان کرد: با همت و تلاش نیروهای متخصص بومی و دانش بنیان کشور، شاهد رونق در تولیدات داخلی در سالیان اخیر بوده ایم و به هر اندازه بر کیفیت محصولات تولیدی افزوده شود وابستگی کشور به بیرون قطع خواهد شد.

در این بازدید مدیران عامل دو مجموعه تولیدی ایران کاوه سایپا و ماشین ابزار ایران خودرو به گزارش روند توسعه و پیشرفت فعالیت های این دو مجموعه تولیدی در تامین قطعات و نیازهای تولید خودرو داخلی پرداختند.

گفتنی است هر یک از این دو مجموعه تولیدی به عنوان استراتژی ترین مجموعه های همکار شرکت های تولیدکننده خودرو در کشور محسوب می‌شوند که با تولید محصولات مورد نیاز، نقش مهمی را در افزایش سرانه تولید خودرو در کشور ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8195

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.