• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
معاون میراث‌فرهنگی استان البرز:

بازدید از موزه تاریخ طبیعی البرز تا پایان دهه فجر رایگان شد

  • کد خبر : 25822
  • 14 بهمن 1402 - 20:11
بازدید از موزه تاریخ طبیعی البرز تا پایان دهه فجر رایگان شد
معاون میراث‌فرهنگی استان البرز از رایگان شدن بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در پارک چمران کرج تا پایان ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، مهدی ارباب‌نیا معاون میراث‌فرهنگی استان البرز از رایگان شدن بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در پارک چمران تا پایان ایام الله دهه فجر برای عموم خبر داد و گفت: این موزه وابسته به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با مجوز اداره کل میراث‌فرهنگی البرز فعالیت می‌کند که شامل انواع گونه‌های جانوری، گیاهی، سنگ‌ها و کانی‌هاست.

وی با بیان اینکه این مجموعه یکی از موزه‌های دیدنی البرز است که می‌تواند میزبان گردشگران بسیاری باشد مطرح کرد: تعدادی از انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، ماهی‌ها، گیاهان، حشرات، سنگ‌ها، کانی‌ها، اسکلت‌های جانوری، جمجمه و سردیس گونه‌های مختلف جانوری در این موزه نگهداری می‌شوند و نقش مهمی در شناساندن زيست‌بوم‌های مختلف جانوری و گیاهی به علاقه‌مندان ایفا می‌کنند.

معاون میراث‌فرهنگی استان البرز دانش‌آموزان و دانشجویان را به عنوان یکی از گروه‌های مهم بازدید کننده از این موزه معرفی کرد و گفت: وجود فضای آزمایشگاهی برای آموزش بوم‌شناسی، جانورشناسی، گیاه‌شناسی، لیمونولوژی و تاکسیدرمی موجب شده تا دانشجویان بتوانند برای ارائه واحدهای درسی عمومی، تخصصی و پایه از این مرکز استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25822

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.