• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
رئیس شورای اسلامی کمالشهر:

بودجه ادارات خدمات رسان پاسخگوی مشکلات کمالشهر نیست/ کوتاهی ها و کم کاری ها را نمی پذیریم

  • کد خبر : 19754
  • 22 تیر 1402 - 12:47
بودجه ادارات خدمات رسان پاسخگوی مشکلات کمالشهر نیست/ کوتاهی ها و کم کاری ها را نمی پذیریم
رئیس شورای اسلامی کمالشهر گفت: بودجه و اعتباراتی که ادارات خدمات رسان تعیین می کنند، پاسخگوی مشکلات و معضلات کمالشهر نیست.

به گزارش دیده بان البرز، یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی کمالشهر با محوریت مدیریت بحران و با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری، فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج ۴۱۷ و ۴۱۹ و رؤسای ادارات آب و برق کمالشهر برگزار شد و مشکلات ایجاد شده طی چند روز اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رمضان شهبازی، رئیس شورای اسلامی کمالشهر در این جلسه ضمن انتقاد از ادارات خدمات رسان گفت: از ابتدای فعالیت این شورا، خارج از چارچوب وظایف ذاتی خود همواره به تمام ادارات خدمات ارائه کرده و همکاری های لازم را با آن ها داشته ایم اما بودجه و اعتباراتی که ادارات خدمات رسان تعیین می کنند، پاسخگوی مشکلات و معضلات کمالشهر نیست.

وی با بیان اینکه قانونگذار وظایف ادارات را مشخص کرده اما با ایجاد کوچکترین مشکلی، شورای اسلامی شهر سیبل می شود که این دور از انصاف است، مطرح کرد: ما انتقادات سازنده را با جان و دل می پذیریم اما بعضا انتقادات از مسیر و چارچوب خارج و به سمت تخریب هدایت می شود. برخی مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود، به دور از انصاف و بعضا غرض ورزی است.

رئیس شورای اسلامی کمالشهر با اشاره به اینکه تک تک اعضای شورای اسلامی شهر، نقش برخی ادارات را نیز ایفا می کنند، خطاب به مجموعه های آب و برق متذکر شد: این روزها قطعی و افت فشار آب قابل قبول نیست؛ پیگیری ها و مذاکرات شما باید در شرایط عادی صورت گیرد، نه اینکه هنگام بحران به این فکر بیفتید؛ با برخی اقدامات شما، اعضای شورا زیر سوال می روند.

شهبازی اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم، این کوتاهی ها و کم کاری ها را نمی پذیریم. کاملا حق با مردم است؛ مردم کمالشهر چه گناهی کرده اند که با گرم شدن هوا سهمیه آب ورودی به این شهر کاهش می یابد. بارها تاکید کرده و فریاد زده ایم که برای چاه ها ژنراتور تعبیه کنید تا با مشکل افت فشار و قطعی آب مواجه نشویم اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است.

زارع رفیع: مدیرانی که ساکن این شهر نیستند، نمی توانند مشکلات مردم را درک کنند

صالح گلزار زیرک، دبیر شورای اسلامی کمالشهر خاطرنشان کرد: چندین سال است که کمالشهر درگیر مشکل خاموشی و قطعی آب بوده و همواره مورد بی مهری قرار گرفته است. ظرفیت های اصلی این شهر هیچگاه دیده نشده است و در خرید انشعاب تا ارائه خدمات به مردم با مشکلاتی مواجه هستیم؛ لطفا کمالشهر را از سایر شهرها و مناطق جدا نبینید.

حسن زارع رفیع، عضو شورای اسلامی کمالشهر اذعان کرد: یکی از مشکلات موجود این است که ادارات زیر نظر یک وزارتخانه، هماهنگی و همکاری لازم را با یکدیگر ندارند؛ مدیران این شهر که ساکن آن نیستند، نمی توانند مشکلات مردم را به خوبی درک کنند. انتظار می رود اقداماتی صورت گیرد تا حداقل برق چاه ها قطع نشود، ما نیز آماده هرگونه همکاری برای رفع مشکلات مردم هستیم.

سعید بهرامی، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کمالشهر نیز با اشاره به اینکه برخی پیام ها از روی غرض شخصی و هدف آن ها تخریب است، بیان کرد: انتظار مردم از ما به عنوان نمایندگان خود به حق بوده و عمل کردن برخی مدیران به وظایف خود ما را تحت فشار قرار داده است. باید پیش از به وجود آمدن این شرایط و مشکلات، پیشگیری ها و پیش بینی های لازم صورت می گرفت.

مهدی طالبی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۴۱۷ شهدای کمالشهر نیز مطرح کرد: اعضای شورای اسلامی و شهرداری تحت فشار هستند و بیش از صدها تماس با آن ها برقرار شده و پیام های بسیاری را دریافت کرده اند. اهالی کمالشهر، مردم نجیبی هستند و کاملا حق با آن هاست اما همواره مشکلات حوزه آب از کمالشهر آغاز می شود.

کروبی: هیچ حقی از کمالشهر ضایع نمی شود/ ضرورت حرکت به سمت حداقل های استاندارد شهری

علیرضا کروبی، رئیس اداره آب و فاضلاب کمالشهر نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مساعدت های همیشگی شورای اسلامی و شهرداری، با اشاره به رشد جمعیتی قابل توجه کمالشهر بیان کرد: ما در شرایط معمولی و نرمال، با مساعدت های مدیریت شهری، مشکل خاصی نداریم اما ضمن افزایش چاه ها باید سهیمه آب این شهر را نیز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مدیریت استان البرز همواره نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داشته است، عنوان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به قطعی برق در روز گذشته و تنشی که از چند روز پیش بابت از دست رفتن قسمتی از سهمیه در نقاط مختلف استان اتفاق افتاد، همکاران من پیگیر مسائل و موضوعات بودند و جلساتی نیز به منظور مدیریت مشکلات تشکیل شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب کمالشهر مطرح کرد: این موضوع را می پذیرم که تنش هایی ایجاد و برخی مناطق با بی آبی مواجه می شوند که به سهم خود از مردم عذرخواهی می کنم؛ از امشب شرایط بهبود می یابد. تمام مناطق کرج، به تناوب با مشکل آب مواجه هستند و هیچ حقی از کمالشهر ضایع نمی شود اما باید به سمت حداقل های استاندارد شهری حرکت کنیم.

کروبی با اشاره به اینکه بعضا با اینکه آب در مخزن وجود داشت، از نقاط مختلف شهر، تماس هایی بابت قطعی آب برقرار شد، اضافه کرد: این موضوع نشان می دهد که حجم عمده مصرف، اجازه عادی شدن شرایط شبکه را نمی دهد که برطرف شدن این مشکل، مستلزم نهاینه شدن استفاده از مخازن آب در ساختمان هاست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19754

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.