• امروز : پنج شنبه - ۷ اسفند - ۱۳۹۹
  • برابر با : 14 - رجب - 1442
  • برابر با : Thursday - 25 February - 2021
5

تبلیغات هزینه نیست، سرمایه گذاری است

  • کد خبر : 2745
  • 08 دی 1399 - 14:07
تبلیغات هزینه نیست، سرمایه گذاری است
یک مشاور بازاریابی، تبلیغات و فروش با اشاره به اهمیت تبلیغات در فروش مناسب گفت: از آن جایی که حفظ مشتری از امتیازات برجسته تبلیغات محسوب می شود در واقع می توان گفت تبلیغات هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری در کسب و کار است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، تبلیغات نقش مهمی را در معرفی محصولات و فعالیت ها در بازار ایفا می کند و علاوه بر اینکه موجب کشف روش های جدید برای دستبابی به محصول می شود، به تولیدکنندگان نیز این امکان را می دهد تا بازار کسب و کار خود را گسترش دهند.
در این راستا خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، گفت و گویی را با دکتر علی صباغیان، پژوهشگر، استاد دانشگاه و مشاور بازاریابی، تبلیغات و فروش ترتیب داده و به روش های تبلیغات موفق پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

تبلیغات چیست و چه اهمیتی در کار حرفه ای دارد؟

تبلیغات علاوه بر آنکه ابزاری برای شناختن نوع حرفه و توانایی های یک شخص، گروه و یا یک سازمان است می توان از آن برای شناساندن و فروش محصولات تولیدی نیز استفاده کرد. همچنین تبلیغات برای آگاه کردن مردم نسبت به محصول، متقاعد کردن آن ها نسبت به خرید آن و فراهم کردن شرایطی که محصول را به راحتی در دسترس مخاطبان قرار دهد انجام می شود.

اما نوع تبلیغات در جهان امروزی متفاوت است. در گذشته معرفی کالا یا خدمات مورد نظر، به صورت صوتی و تصویری از رسانه ملی، مطبوعات و رسانه ها صورت می گرفت اما با ورود فضای مجازی به زندگی مردم دنیا، روش های معرفی خدمات و کالاها به مردم شکل جدیدی به خود گرفت و انتشار از طریق فضای مجازی نیز به انواع تبلیغات افزوده شد.

تبلیغات با کیفیت علاوه بر معرفی کسب و کار جدید و نحوه ارائه خدمات و محصولات نوین به بازار، موجب موفقیت در بازار فروش نیز می شود و می تواند توانمندی های یک مجموعه را در بازه زمانی کوتاه به مخاطبان معرفی کند و در واقع سریع ترین و کارآمدترین روش برای معرفی خدمات به جامعه است.

از آن جایی که هدف تبلیغات و معرفی محصول، تفاوت و منحصر به فرد بودن آن است لذا شرکت ها، نهادها، سازمان ها و برندهایی که قصد ارائه محصولات خود به بازار فروش را دارند با استفاده از تبلیغات مناسب می توانند تفاوت محصولات خود و محصولات مشابه در بازار را به سمع و نظر مخاطبان برسانند و به نوعی وجه تمایز آن را به مشتری نشان دهند که همین موضوع باعث جذب مشتری می شود.

انگلیسی ها معتقدند اگر یک دلار درآمد دارید ۹۹ سنت آن را تبلیغ کنید؛ همین مطلب ارزش و اهمیت بالای تبلیغات در کشورهای اروپایی را نشان می دهد و از آن جایی که حفظ مشتری از امتیازات برجسته تبلیغات محسوب می شود در واقع می توان گفت تبلیغات هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری در کسب و کار است.

آیا برای انجام تبلیغات نیازی به شناخت قبلی از بازار هست یا خیر؟

بله صد درصد؛ نخستین گام برای انجام تبلیغات، تحقیق در خصوص محصولات و خدماتی است که قرار است در مورد آن تبلیغ شود؛ شناخت کافی از بازار، قبل از تبلیغات از نظر فروش منطقه ای و سطح جامعه و رفاه مردم باید مورد بررسی قرار گیرد.

باید بدانیم چه کسانی قرار است از محصولات و خدمات مورد نظر استفاده کنند و در واقع جامعه هدف ما چه کسانی هستند؟ در این صورت بهترین کانال برای برقراری ارتباط با آن ها را پیدا خواهیم کرد و می توانیم با استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های خاص توجه آن ها را به خدمات و محصولات مورد نظر جلب کنیم.

فضای مناسب برای تبلیغات باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

قبل از آغاز کار باید رسانه ها و شبکه هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را بررسی کنیم تا دسترسی مخاطبان مشخص شود. در واقع از میان شبکه ها و رسانه های مدنظر، آن هایی برگزیده شوند که مخاطبان دسترسی آسان تری به آن ها دارند و به زبان ساده تر اینکه مخاطبان بیشتری آن ها را رصد می کنند.

رمز ماندگاری در بازار و یا برندسازی چیست؟

از آن جایی که برخی محصولات و خدمات شامل تمام افراد جامعه می شود و شرایط خاصی برای استفاده از آن ها وجود ندارد بنابراین انتخاب یک نام تجاری مناسب، کوتاه و به یاد ماندنی که به سادگی تلفظ و در اذهان مردم ماندگار شود می تواند نخستین گام برای ماندگاری باشد.

وجه تمایز محصول مورد نظر با دیگر رقبای موجود در بازار و نیز دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد می تواند برند مورد نظر را از سایرین جدا کند. همچنین ساخت یک شعار جذاب و به یادماندنی که همه موارد و محاسن را در مورد محصول مورد نظر عنوان کند در این زمینه بی تاثیر نیست.

این شعار باید با استفاده از حداقل کلمات، جذاب، تاثیرگذار و به یاد ماندنی باشد تا به مردم کمک کند با کسب و کار ما ارتباط بهتری برقرار کنند و علاوه بر اینکه برای خرید محصول اقدام کنند، دیگران را نیز برای خرید تشویق کنند؛ در صورت رضایت از کیفیت خدمات، همین مردم تریبون تبلیغاتی محصول مورد نظر خواهند شد.

آیا می توانید به نکته مهمی در بین شرکت های بزرگ در جهان در رابطه با تبلیغات و بازاریابی اشاره کنید که حائز اهمیت باشد؟

بله؛ بر اساس تحقیقات گسترده و کاربردی که در بین شرکت های موفق جهان صورت گرفته مشخص شده نکته مشترک بین همه شرکت های موفق، مدیریت خلاق و تیم فکری بسیار قوی و مجرب و نیز بودجه عظیم و اسپانسرهایی است که حمایت های خوبی از آن ها می کنند. در واقع توانسته اند با تبلیغات خوب و با کیفیت به خوبی خدمات و محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند.

تقریبا تمام افرادی که شناخت اولیه ای در این زمینه دارند می دانند که شرکت های موفق و برندهای جهانی موفقیت خود را به سادگی به دست نیاورده اند و سختی ها و موانع زیادی را پیش روی خود داشته اند اما آن ها را مرتفع کرده اند.

تیم قدرتمند در این شرکت ها به دنبال ثبت یک برند تمام عیار در تمامی زمینه ها هستند و این طرز تفکر باعث شده بتوانند مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند. این شرکت های مشهور توانسته اند تکنولوژی های پیشرفته و خارق العاده ای را توسعه دهند و همیشه به دنبال زیبایی و ظرافت محصول خود بوده اند.

برخی از این شرکت ها به گونه ای عمل کرده اند که مشتریان دائم آن ها همیشه به دنبال محصولات جدید هستند تا هیجان زده شوند. این در حالی است که شرکت های رقیب با فناوری مشابه در میدان رقابت وجود دارند اما موفق نشدند تیتر اول رسانه های دنیا باشند.

سپاس از وقتی که برای این رسانه گذاشتید. برای شما آرزوی موفقیت و کامیابی داریم.

من هم به نوبه خودم برای شما و همکارانتان در پایگاه خبری دیده بان البرز آرزوی بهروزی و موفقیت دارم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2745

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.