• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب کاهش رانت های اقتصادی می شود

  • کد خبر : 25194
  • 18 دی 1402 - 13:51
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب کاهش رانت های اقتصادی می شود
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی البرز گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، منجر به کاهش فساد و نابرابری، ضریب جینی و نیز کاهش فعالیت های انحصاری و رانت های اقتصادی در کشور می شود.

به گزارش دیده بان البرز، جلسه بررسی آیین نامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز و جمعی از ذیحسابان و معاونین ذیحساب دستگاه های اجرایی استان البرز در محل سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی البرز برگزار شد.

حسین جلیل پیران سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در این نشست با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزایش همبستگی اجتماعی و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد گفت: در برنامه هفتم توسعه و برنامه ای که به مجلس تقدیم شده، پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت و رشد اقتصادی توأم با تاکید بر عوامل بهره وری و تولید از جمله بهره وری نیروی انسانی، سرمایه و تکنولوژی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، منجر به افزایش همبستگی اجتماعی و کار گروهی و تیمی، رشد و توسعه اقتصادی کشور، تقویت مبانی اخلاقی، افزایش شفافیت اقتصادی، مسئولیت پذیری، کارآیی نظام مالیاتی و پولی در کشور، کاهش فساد و نابرابری، ضریب جینی و نیز کاهش فعالیت های انحصاری و رانت های اقتصادی در کشور می شود.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با بیان اینکه از طریق تقویت سرمایه اجتماعی می توان به افزایش و رشد بهره وری دست یافت تاکید کرد: در حال حاضر نظریه های جدید اقتصادی و سرمایه اجتماعی را عامل اصلی رشد و توسعه اقتصادی کشورها عنوان می کنند و حتی اهمیت آن را بیشتر از سرمایه فیزیکی می دانند.

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز نیز در ادامه این نشست، به آیین نامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم تخصیص اعتبار لازم دستگاه های اجرایی در بودجه سنواتی خود برای انجام وظایف مربوط به ترویج این فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25194

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.