• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

جلوی چوب حراج زدن به اراضی کشاورزی را خواهیم گرفت

  • کد خبر : 25495
  • 28 دی 1402 - 22:13
جلوی چوب حراج زدن به اراضی کشاورزی را خواهیم گرفت
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه مسکن و شهرسازی البرز ۱۹۰ هکتار زمین درجه یک را سند زده است، گفت: استاندار باید جلوی این تخلف را بگیرد، در غیر این صورت ما در مجلس اقدام خواهیم کرد و جلوی چوب حراج زدن به اراضی کشاورزی را خواهیم گرفت.

به گزارش دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای اداری استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحقق شعار سال، گفت: ایشان علاوه بر نامگذاری امسال به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» به همه ما مأموریت دادند تا ایمان و امید را در بین مردم تقویت کنیم.

وی بیان کرد: امیدافزایی در گرو رشد تولید و مهار تورم است؛ این اقدام مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را به دنبال خواهد داشت، ما نیز در کنار پرداختن به این موارد نباید از تقویت ایمان مردم غافل شویم و باید به این وظیفه همگانی خود نیز به خوبی عمل کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه کارگزاران نظام اسلامی نباید درباره مسئله مذکور غفلت کنند، اذعان کرد: یکی از اقدامات خوب مجلس، تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و یکی از دستاوردهای آن رشد کمی ۶۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور و استان البرز در سال گذشته بود.

ضرورت گسیل امکانات به سمت شرکت‌های دانش بنیان

عباسی با تاکید بر اینکه ما باید در کشور خام فروشی را کنار بگذاریم و به دنبال کسب ارزش افزوده بالاتر از مواد خام باشیم، مطرح کرد: در استان البرز امکاناتی که می‌تواند در اختیار پارک علم و فناوری باشد بعضاً در اختیار مجموعه‌های خارج از استان و غیر بومی قرار داده می‌شود.

وی گسیل امکانات به سمت شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و عنوان کرد: ۱۱ آئین نامه در شورای راهبری فناوری‌ها مصوب شده و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیز در صندوق مذکور اختصاص پیدا کرده که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شده و مابقی نیز برای حمایت از ظرفیت دانش بنیانی عملیاتی می شود.

عباسی گفت: یکی از مواردی که در حکم انتصاب استاندار البرز بر آن تاکید شد، «توسعه گلخانه» بود اما استان البرز رشد چندانی در این زمینه نداشته است. تعاونی کشاورزان ماهدشت زمین‌های قابل توجهی دارند اما باید تصفیه خانه مورد نظر کامل شود تا آب مورد نیاز آنها را تأمین کند و از این ظرفیت بلا استفاده نیز استفاده شود.

تولیدکنندگان سه شهرک گلخانه‌ای با مشکل کمبود آب و برق مواجه هستند

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس خطاب به رئیس جهاد کشاورزی البرز اظهار کرد: تولیدکنندگان در سه شهرک گلخانه‌ای این استان سرمایه گذاری کرده‌اند اما با مشکل کمبود آب و برق مواجه هستند. اختصاص تسهیلات بدون حمایت‌های بعدی به عدم بهره برداری از محصولات ختم شده و مطلوب نیست.

عباسی با اشاره به لزوم احیای واحدهای راکد و معطل مانده تولید مرغ در البرز، تصریح کرد: برخی از مرغداری‌های استان، کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند که باید این ظرفیت‌های راکد فعال شوند. مصوبه تسهیل صدور مجوز کسب و کار مجلس نیز به دنبال حذف رانت و امضاهای طلایی و فعال کردن ظرفیت‌های خرد در کشور بود.

وی امنیت غذایی را یکی از ضروریات کشور دانست و ادامه داد: با این ظرفیت ایجاد شده دیگر نیازی به انحصار و ایجاد مگافارم های ۳۰ میلیون قطعه‌ای نداریم؛ باید با حمایت از واحدهای خرد، تولید پایدار در کشور ایجاد کنیم. در ماده ۹ تبصره دو قانون جهش تولید مسکن، اراضی درجه یک و دو استان و مجموعه‌های تحقیقاتی و تولید بذر جزو مستثنیات این قانون هستند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن و شهرسازی البرز ۱۹۰ هکتار زمین درجه یک را سند زده است، مطرح کرد: این کار خلاف قانون است و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید جلوی این تخلف را بگیرد، در غیر این صورت ما در مجلس اقدام خواهیم کرد و جلوی چوب حراج زدن به اراضی کشاورزی را خواهیم گرفت تا امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25495

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.