• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
رئیس پلیس فتای استان البرز:

حضور ناآگاهانه کودکان در فضای مجازی، زمینه ساز بروز ناهنجاری های رفتاری است

  • کد خبر : 17842
  • 05 خرداد 1402 - 3:00
حضور ناآگاهانه کودکان در فضای مجازی، زمینه ساز بروز ناهنجاری های رفتاری است
رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: اگر حضور کودکان و نوجوانان در این فضا بدون آگاهی و رصد و نظارت والدین صورت گیرد، می‌تواند بستری برای بروز ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری در فرزندان باشد.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز با بیان اینکه امروزه فضای مجازی به بخش جدانشدنی زندگی همه ما به خصوص کودکان و نوجوانان تبدیل شده است، گفت: فرزندان ما زمان بسیاری را در این فضا به سر می برند و با تعطیلی مدارس و آغاز تابستان حضور آن ها در شبکه های اجتماعی افزایش نیز می یابد.

وی افزود: اگر حضور کودکان و نوجوانان در این فضا بدون آگاهی آن ها و رصد و نظارت والدین صورت گیرد، می‌تواند بستری برای بروز ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری در فرزندان باشد؛ بنابراین والدین باید با شناخت و آگاهی لازم از تهدیدات و آسیب‌هایی که در فضای مجازی، کودکان و نوجوانان را تهدید می کند، فرزندان خود را در این فضا همراهی کرده و همواره بر آن ها نظارت صحیح داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان البرز اظهار کرد: حضور دائمی فرزندان ما در این فضا آسیب های اجتماعی، روحی و روانی بسیاری به دنبال دارد که از جمله آن ها می توان به کم تحرکی، آسیب‌های اسکلتی، اختلالات حرکتی، خستگی چشم، آسیب‌های انگشت دست کودکان، چاقی و اضافه وزن، کاهش مهارت‌های جسمی و تومور مغزی اشاره کرد.

دور ماندن والدین از تکنولوژی های روز، باعث ایجاد شکاف نسلی می شود

سرهنگ جلیلیان در ادامه، اعتیاد اینترنتی، بلوغ زودرس، کاهش مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، استرس و اضطراب، فشارهای عصبی و بحران هویتی را از آسیب های روحی و روانی حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دانست و عنوان کرد: این روزها ضرورت نظارت والدین بر رفتار و حضور فرزندان در این فضا بیش از گذشته احساس می شود.

وی آشنایی والدین با فضای مجازی و تکنولوژی‌های مرتبط با این فضا را به عنوان یکی از گام های مهم در جلوگیری از آسیب های این فضا برای فرزندان معرفی و اظهار کرد: دور ماندن پدران و مادران از تکنولوژی های روز و پیشرفت‌های جدید، باعث ایجاد شکاف نسلی بین آن ها با فرزندان می شود.

رئیس پلیس فتای استان البرز با تاکید بر مشخص و محدود کردن زمان استفاده از اینترنت برای کودکان و نوجوانان مطرح کرد: باید به فرزندان خود آموزش دهیم هر مطلبی را که در سایت ها مشاهده و مطالعه می کنند لزوما درست و واقعی نیستند اما به دلیل در دسترس بودن این فضا برای فرزندان، همراهی والدین با آن ها می تواند از آسیب های بعدی بکاهد.

 

 

سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: گاهی لازم است والدین با فرزندان خود همراه شده و زمانی را در کنار یکدیگر در فضای مجازی و برخی سایت ها سپری و در مورد محتواهایی که منتشر شده اند، گفت و گو کنند و به فرزندان خود آموزش دهند که همان قوانینی که در ارتباطات واقعی رعایت می شوند در فضای مجازی نیز باید مور توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه استفاده نکردن از کلمات و واژه های رکیک و ناپسند در فضای مجازی باید به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود، گفت: آن ها علاوه بر رعایت اصول اخلاقی باید بدانند که به هیچ وجه نباید در این فضا به کسی اعتماد کنند، قرار ملاقات بگذارند و یا اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در بستر فضای مجازی منتشر کنند یا به اشتراک بگذارند.

رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: گردش بی‌هدف کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نه تنها منجر به اعتیاد اینترنتی شده بلکه احتمال گرفتار شدن آن ها در دام مجرمان سایبری را نیز افزایش می‌دهد. ارتباطات افراد در فضای مجازی ضعیف‌تر از ارتباط در دنیایی واقعی است و در طولانی مدت می‌تواند به انزوای اجتماعی و افسردگی کودکان و نوجوانان منجر شود.

سرهنگ جلیلیان در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید در صورت مشاهده هر گونه آسیب های اجتماعی و روحی و روانی فرزندان ناشی از استفاده از فضای مجازی و اینترنت، همواره از راهنمایی ها و نظرات راهگشای کارشناسان و مشاوران استفاده کرده و در صورت نیاز، کودکان را به مراکز مشاوره ببرند تا بتوانند با همفکری، آن ها را از آسیب های بعدی نجات دهند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17842

ثبت دیدگاه

  1. Hi! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of hard work due to no data backup. Do you have any solutions to prevent hackers? Строительная чешуя

  2. It’s a shame you don’t have a donate button! I’d certainly donate to this excellent blog! I suppose for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to fresh updates and will talk about this site with my Facebook group. Chat soon! vammebel.ru

  3. справки spravki-kupit.ru

  4. Hi there, this weekend is good designed for me, since this occasion i am reading this enormous informative article here at my house. купить диплом о высшем образовании

  5. With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism or copyright violation? My site has a lot of exclusive content I’ve either created myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any methods to help protect against content from being ripped off? I’d genuinely appreciate it. чеки из гостиницы санкт петербурга

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.