• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
دبیر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر:

رسالت خبرنگاران تمام شدنی نیست

  • کد خبر : 13499
  • 10 بهمن 1401 - 17:29
رسالت خبرنگاران تمام شدنی نیست
دبیر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان البرز گفت: جشنواره ابوذر امروز به کار خود پایان می دهد اما رسالت خبرنگاران در مسیر روشنگری هنوز به پایان نرسیده و تمام شدنی نیست و لازم است ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدیه دانایی دبیر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان البرز در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در جهاد تبیین، گفت: هفتمین دوره از این جشنواره با شعار البرز قوی به ایستگاه پایانی رسید.

وی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که هیچ میوه گندیده ای بر آن اثر ندارد، عنوان کرد: در ارزیابی ها، مطالعه و تماشای ۴۱۴ اثری که از سوی اصحاب رسانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شدند، به این نکته دست یافتیم که محور ایثار و شهادت در بین اصحاب رسانه مورد توجه بیشتری قرار گرفته بود. در روزهای پر آشوب اخیر با وجود همه توطئه های دشمنان، به خوبی شاهد این موضوع بودیم که بر خلاف تصور دشمن، دهه هشتادی ها و دهه هفتادی ها وارد میدان مبارزه شدند و برخی از آن ها در این مسیر به شهادت رسیدند.

دانایی مطرح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا جایگاه جشنواره ابوذر در سطح کشور و استان به عنوان یک برند مورد توجه قرار گیرد که در این راستا لازم است با نگاه عمیق تر و دقیق تر به مسائل و مشکلات بنگریم و با مطالبه گری صحیح در جهت رفع مشکلات مردم و جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به منشور اخلاق رسانه ای از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، مطرح کرد: در بخشی از این منشور آمده است «… زیادتر نگویید از آنچه كه هست، از آنچه كه باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست. اینجور نیست كه ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر كسی كه از ما یك ذره – به خیال ما و با تشخیص ما – كمتر است، حق داریم كه درباره اش هر چی كه می توانیم بگوئیم. نه، اینجوری نیست. بله، ایمان‏ ها یكسان نیست، حدود یكسان نیست و بعضی بالاتر از بعضی دیگر هستند. خدا هم این را می‏ داند و ممكن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لكن در مقام تعامل و در مقام زندگی جمعی، باید این اتحاد و این انسجام حفظ بشود و این تمایزها كم بشود…».

دبیر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان البرز اذعان کرد: امروز این منشور باید در راستای ایجاد حرکت های جمعی، سرلوحه امور تمام خبرنگاران و اهالی قلم و رسانه قرار گیرد. هفتمین جشنواره ابوذر نیز امروز در این مکان به کار خود پایان می دهد اما رسالت خبرنگاران در مسیر روشنگری نه تنها به پایان نرسیده و تمام شدنی نیست بلکه لازم است ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=13499

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.