• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
15
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

ریشه یابی و حل آسیب های اجتماعی، نیازمند درک مشترک همه دستگاه های مربوطه است

  • کد خبر : 22226
  • 27 شهریور 1402 - 13:12
ریشه یابی و حل آسیب های اجتماعی، نیازمند درک مشترک همه دستگاه های مربوطه است
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ریشه‌یابی و حل دقیق آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، نیازمند درک مشترک همه دستگاه های دخیل در این امر است زیرا آسیب اجتماعی یک مفهوم زنجیره ای است.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر مهری سادات موسوی، معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با همراهی وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز از مرکز صدای مشاور (۱۴۸۰)، ساختمان جدید و در حال احداث (۱۴۸۰)، شیرخوارگاه امام علی (ع)، اورژانس اجتماعی، خانه تلاش و خانه امن زنان خشونت دیده در استان البرز بازدید به عمل آورد.

مهری سادات موسوی، معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این بازدید ضمن بررسی مسائل، مشکلات و چالش های مراکز بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی به یکدیگر مرتبط هستند، گفت: ریشه‌یابی و حل دقیق آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، نیازمند درک مشترک همه دستگاه های دخیل در این امر است زیرا آسیب اجتماعی یک مفهوم زنجیره ای است.

وی رسیدن و نیل به فهم و درک مشترک از آسیب ها و معضلات اجتماعی را مستلزم همسویی و هم افزایی دستگاه های مرتبط دانست و عنوان کرد: آسیب های اجتماعی، واقعیت های اجتماعی هستند که در ادوار مختلف دارای شدت و ضعف بوده اند؛ برای موفقیت در کاهش و رفع آسیب های موجود باید اقدامات مشترک و همسو با سایر دستگاه های همکار داشته باشیم.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی در تثبیت بهزیستن در سطح جامعه، افزود: هر اقدام و تلاشی که در سازمان بهزیستی صورت می گیرد در جهت تامین رفاه قشر محروم جامعه و توانمند کردن مددجویان تحت پوشش است.

مهری سادات موسوی تصریح کرد: درصدد هستیم با برنامه ریزی دقیق و مبتنی بر واقعیات در راستای تقویت نیروی انسانی، کیفیت زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات در حوزه آسیب های اجتماعی اقدامات موثری را انجام دهیم و خدمات بهزیستی در این حوزه را به درجه ای از کیفیت برسانیم که متناسب با شان جامعه هدف معزز باشد .

وی ضمن گفت و گوی صمیمانه و مستقیم با کارشناسان این مراکز، خواستار تبادل تجربیات، تعامل سازنده و همفکری جهت شناسایی و رفع چالش های موجود و تلاش برای زدودن نواقص و کاستی‌ها برای حفظ و ارتقای جایگاه سازمان بهزیستی در مسیر اهدافش شد و از زحمات مدیران و کارکنان بهزیستی البرز قدردانی کرد، از نزدیک در جریان فعالیت ها قرار گرفت و نحوه ارائه خدمات را مورد بررسی قرار داد.

در پایان این بازدید، مصوباتی جهت بهبود فرآیندهای خدمات حوزه اجتماعی در استان البرز به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22226

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.