• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
17
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز:

سازوکار برنامه های تبلیغی و فضاسازی شهری باید بر پایه ایمان و امید باشد

  • کد خبر : 21076
  • 16 مرداد 1402 - 14:29
سازوکار برنامه های تبلیغی و فضاسازی شهری باید بر پایه ایمان و امید باشد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: سازوکار برنامه های تبلیغی و فضای مجازی و شهری باید بر پایه ایمان و امید و دارای محتوا باشد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز امروز در دیدار اعضا و رابطین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورایاران و فعالان فرهنگی البرز، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج گفت: به منظور بازدهی مطلوب و تاثیرگذاری از طریق برخی اقدامات، افراد ابتدا باید کار برای اسلام و انقلاب را بپذیرند و سپس برای تعظیم شعائر دینی دغدغه داشته باشند.

وی با اشاره به بروز ثمرات اینگونه فعالیت در زندگی فردی، از هماهنگی سازمان ها و ادارات برای اجرای برنامه های ملی و مذهبی در این استان قدردانی و مطرح کرد: شاید این اقدام در کل کشور انجام نشده و فقط در استان البرز صورت گرفته باشد زیرا شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ها معمولا وارد امور دشوار و سنگین نمی شوند و به اجرای معدود برنامه هایی که ۴۰ سال پیش به این نهاد محول شده، بسنده می کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز عنوان کرد: از زمان آغاز فعالیت رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یک برنامه عمیق تر با فراگیری و گستردگی بسیار اعلام و ابلاغ شده است. البته پیش از دریافت این دستورالعمل، ما اقدامات لازم را به ویژه در حوزه جوانان و نوجوانان و تعمیق باورهای دینی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، آغاز کرده بودیم.

حجت الاسلام ابراهیمیان با تاکید بر اینکه برنامه ها و مراسم ملی و مذهبی باید بر پایه ایمان و امید اجرا و برگزار شوند، اظهار کرد: ساز و کار برنامه های تبلیغی و فضای مجازی و شهری نیز باید بر پایه ایمان و امید و دارای محتوا باشد. با توجه به تاکید شما بر شدت گرفتن کمیته محتوایی و تقویت فعالیت آن، این امر را سرلوحه امور خود قرار دادیم اما به دلیل برخی سنگ اندازی ها، در مقاطعی نقص هایی نیز وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد تمایلی به فعالیت زیر چتر این مجموعه نداشتند و با میل خود حرکت می کردند، خاطرنشان کرد: با تحقیق و بررسی در این زمینه، در می یابیم که دلیل این امر، رفاه طلبی و راحت طلبی برخی افراد است؛ آن ها کار سنگین را نمی پذیرند و امور محتوایی نیز، کاری دشوار و نیازمند فکر، نوآوری و خلاقیت است تا به نتیجه مطلوب برسد اما گاهی به محتواهای گذشته بسنده می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید محتوای جدید، نوآورانه و خلاقانه اذعان کرد: طی چند ماه گذشته، امور تبلیغی شهری بر این اساس انجام و به صورت سلسله وار محتواهایی برای تولید مشخص شد تا در ذهن مخاطب نقش ببندد؛ این دقیقا همان کاری است که غرب می کند، یک خبر حتی دروغ را در طول یک هفته به صورت پی در پی منتشر می کند تا مخاطب آن را باور کند.

حجت الاسلام ابراهیمیان عنوان کرد: یک سال و نیم پیش، از استاندار البرز درخواست شد که کمیته محتوایی تشکیل شود؛ وی دستورات لازم را صادر و چندین بار آن را مصوب کرد اما هنوز تشکیل نشده است. دو هفته پیش، مجددا معاون سیاسی استاندار آن را مصوب کرد و قول داد که صفر تا صد این امر را تا اجرا پیگیری کند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز به عنوان مسئول این کمیته انتخاب و اعضای آن نیز مشخص شدند.

وی افزود: کار این کمیته که باید متشکل از متخصصین مختلف از جمله روانشناس، جامعه شناس، مخاطب شناس و مسلط به مبانی دینی باشد، تولید محتواست، در این راستا اعضای آن هر روز درباره برنامه ها و تولیدات مختلف فکر می کنند و ایده ارائه می دهند و تولید آثار هنری نیز به حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز واگذار می شود. در این راستا دو هفته پیش، کار تولید محتوا آغاز و بخشی از آن در ایام محرم در فضاسازی شهری اجرا شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با شهرداری ها و فرمانداری ها برای آموزش و پرورش نوجوانان مطرح کرد: روز گذشته در جلسه ای با حضور امام جمعه و شهردار محمدشهر و جمعی از مدیران مدارس، با انعقاد تفاهم نامه ای مقرر شد با یک هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان، به مدت ۳۶ ساعت کار محتوایی در زمینه های مبانی اعتقادی، مهارت های زندگی، کنترل خشم، حل مسئله، عزت نفس، خودآگاهی صورت گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان اینکه طی هماهنگی با شهرداری کرج نیز مقرر شد پنج هزار نفر آموزش های لازم را فراگیرند، اظهار کرد: به نظر من این اقدام یکی از امور ماندگار و خوب خواهد شد. امید است بتوانیم از طریق کار با دانش آموزان و نوجوانان، فضاهای فرهنگی و تبلیغی و شهری را با نبوغ کودکان و نوجوانان آذین بندی کنیم. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خصوص عفاف و حجاب و جهاد تبیین با جامعه پزشکی استان از دیگر اقدامات است.

در پایان این برنامه از اعضا و رابطین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورایاران و فعالان فرهنگی البرز و نیز چند تن از خبرنگاران فعال این حوزه تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21076

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.