• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
11
معاون هماهنگ کننده سپاه:

سربازی سلحشوری را افزایش می دهد

  • کد خبر : 25790
  • 15 بهمن 1402 - 2:32
سربازی سلحشوری را افزایش می دهد
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از مهم ترین دستاوردهای دوران سربازی این است که حس وحدت، قدرت تصمیم گیری، شجاعت داده و آمادگی برای خطرپذیری و سلحشوری را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در آیین شانزدهمین جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع)، جوان سرباز که به میزبانی البرز در اردوگاه شهید رجایی کرج برگزار شد، بیان کرد: شهیدان دوران انقلاب بی نام و نشان فعالیت کردند و در غربت به شهادت رسیدند تا آرمان های این نظام را به نسل های آینده منتقل کنند.

وی ادامه داد: آنها طعم آزادی را نچشیدند اما با اهدای خون خود لذت استقلال و آزادی را برای مردم به ارمغان آوردند؛ لذت حاکمیت دین خدا و اسلام را حس نکردند ولی با فدای جان خود پرچم جمهوری اسلامی ایران را به احتزار در آوردند. به امید روزی که بتوانیم پاسدار حقیقی برای آنچه شهدا با اهدای جان شیرین خود به ما عطا کرده اند باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه ضمن تبریک دهه مبارک فجر خطاب به سربازان گفت: پدران و پدربزرگان شما حکومت شاهی را تجربه کردند که سواد خواندن و نوشتن نداشت اما امروز شما رهبری دارید که دانشمندترین انسان در عصر خود است. روزی فردی بر نسل های گذشته حکومت می کرد که ۸۳ کاخ داشت ولی امروز شما رهبری دارید که در خانه ای کمتر از صد متر زندگی می کند.

سردار نقدی اظهار کرد: رهبر نسل های گذشته کسی بود که در فصل زمستان در کاخ های گرم خود روزگار می گذراند و به تفریح مشغول بود در حالی که مردم برای گرم کردن خانه های خود سوخت کافی نداشتند. شاه دست نشانده و منتخب انگلیس بود اما در جامعه اسلامی مردم، اعضای مجلس خبرگان را آزادانه انتخاب و آن ها نیز رهبری را انتخاب می کنند.

حمایت از مظلومان افتخار نیروهای مسلح است 

وی اضافه کرد: روزی اسامی مجلس ما از سفارت انگلیس دیکته می شد در حالیکه امروز مردم آزادانه پای صندوق های رای حاضر می شوند و در انتخابات مختلف شرکت می کنند. روزگاری سربازان ما در خارج از کشور می جنگیدند چرا که مردم ویتنام در مقابل آمریکا ایستادگی می کردند و بمباران شیمیایی می شدند. امروز افتخار نیروهای مسلح این است که حامی مظلومانی هستند که در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و به جای نوکری آنها از آزادیخواهان دفاع می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه تصریح کرد: دوران پس از انقلاب با دوران پیش از آن قابل مقایسه نیست البته شاید برخی افراد بر مشکلات اقتصادی فعلی خرده بگیرند اما جا دارد رفا و آسایش دوران پیش از انقلاب را با بعد از آن نیز مقایسه کنیم و ببینیم کجا بوده ایم و اکنون کجا هستیم. امنیت روانی، آسایش، غذایی، رفاهیات بهداشتی و درمانی امروز با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به آمارهای اعلام شده از سوی دشمنان این نظام و با بیان اینکه در سال ۵۷ رتبه ایران در حوزه پیشرفت ها ۱۴۳ بود در حالیکه اکنون به ۳۹ رسیده است عنوان کرد: به گفته آنها این کشور در حال پیشرفت و طی کردن پله های ترقی است به گونه ای که رتبه علمی ایران در گذشته ۵۳ بود اما امروز در جایگاه ۱۵ قرار دارد. البته اینها هم اعترافات دشمنان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سربازی در این نظام را خوشبختی و مهم ترین موضوع در کشور را رهبری و ولایت بی نظیر مقام معظم رهبری دانست که در جهان می درخشد و بیان کرد: در برخی کشورها هنوز هم رهبرانی گیج و شهوتران بر مردم حکومت می کند در حالی که رهبر ما با اقتدار گام بر می دارند و با کلام خود دهان یاوه گویان را می بندند.

سردار نقدی با بیان اینکه هنور برخی به گذراندن دوران سربازی خرده می گیرند اما لازم است قدری مطالعات خود را افزایش دهند و بررسی کنند، اذعان کرد: از آفات دموکراسی و مردم سالاری این است که برخی افراد برای خشنودی مردم حرف هایی می زنند که همان مطالب به ضرر مردم است. گاهی برای رای جمع کردن و افزایش دنبال کننده در فضای مجازی حرف هایی بیان می شود که نفع مردم در آن نیست و این بدترین آفت است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که یک سرباز لباس فرم سربازی را بر تن می کند باید بداند عضو تیم ملی دفاعی کشور شده است. این لباس به سرباز، هویت ملی می دهد زیرا از مکتبی به نام اسلام دفاع می کند و این افتخاری برای سربازان این مرز و بوم است. از مهم ترین دستاوردهای دوران سربازی این است که حس وحدت، قدرت تصمیم گیری، شجاعت داده و آمادگی برای خطرپذیری و سلحشوری را افزایش می دهد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

اننهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.