• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
مدیرکل بهزیستی البرز:

مبنای سند تحول بهزیستی را بر امیدآفرینی گذاشته ایم

  • کد خبر : 18484
  • 22 خرداد 1402 - 14:15
مبنای سند تحول بهزیستی را بر امیدآفرینی گذاشته ایم
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: مبنای سند تحول بهزیستی را بر تحول آفرینی، امیدآفرینی و پیشرفت، تعریف و تدوین کرده ایم و بنا را بر امیدآفرینی به عنوان ضرورت حال جامعه اسلامی گذاشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، معاون اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به همراه جمعی از مسئولین سپاه و نواحی، رئیس سازمان بسیج زنان و مدیر مشارکت های مردمی و مدیر حوزه سبک زندگی و جمعیت سپاه استان البرز در اداره کل بهزیستی استان البرز حضور یافتند و با مدیرکل این مجموعه و معاونین وی دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست که با هدف بررسی و برنامه ریزی جهت خدمت رسانی هرچه بهتر و برطرف کردن نیازهای مددجویان و جامعه هدف بهزیستی با استفاده از پتانسیل موجود و استفاده از ظرفیت سپاه برگزار شد، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز، این مجموعه را مولود انقلاب اسلامی معرفی کرد که گروه هدف بسیار گسترده ای شامل افراد دارای معلولیت، محرومین و مستضعفین را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۵۴ ردیف فعالیتی مشخص دارد و این تنوع و تکثر باعث شده که جامعه هدف ما نیز به همین نسبت متنوع و متکثر باشند، ادامه داد: بهزیستی، دستگاهی اثرگذار در جلب رضایت مردم است و می تواند با رفع نیازهای مردم، موجب افزایش سرمایه اجتماعی شده و در بازتولید اجتماعی اثربخشی فراوانی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ایشان اوایل سال جاری در رهنمودهای خود بر واژه های تحول آفرینی و امیدآفرینی که در نهایت منجر به پیشرفت می شود، تاکید داشتند و در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب در مرقد مطهر نیز بر ایمان و ایجاد امید تاکید و با این توصیه ها مسیر و تکلیف را برای همه مسئولین مشخص کردند.

محمدی فلاح با اشاره به سند تحول دولت، اظهار کرد: بر این اساس ما نیز سند تحول بهزیستی را بر مبنای عناصر و مؤلفه های اصلی مذکور، تعریف و تدوین کرده ایم و بنا را بر امیدآفرینی به عنوان ضرورت حال جامعه اسلامی گذاشته ایم. بنده شخصا معتقد هستم که ما به تنهایی نمی توانیم کاری را به مقصد برسانیم مگر اینکه مردم یاریگر ما و پای کار باشند.

وی اضافه کرد: در حکمرانی مطلوب، آنچه که ضرورت دارد در تعریف رابطه مردم و حکومت، مردمی سازی است که از درجه اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ ما نیز در مجموعه بهزیستی، این مهم را برای خود ترسیم کرده ایم تا هدف سازی خوبی در این زمینه صورت گیرد. بهزیستی استان البرز نیز بخش اعظمی از فعالیت خود را از طریق خصوصی سازی و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی انجام می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اذعان کرد: می توانیم بگوییم که به نوعی در امر مردمی سازی پیشگام بوده و مشارکت داشته ایم اما همچنان اعتقاد دارم این موضوع کافی نیست و نیازمند کار بیشتری است به همین دلیل نیز به همکاران خود تاکید دارم که اگر طالب موفقیت های پی در پی هستیم، باید همه کارها، فعالیت ها و طرح های اجتماعی خود را با محوریت گروه های جهادی، مردم، بسیج و مساجد انجام دهیم.

محمدی فلاح تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرچمدار سازندگی و محرومیت‌زدایی در کشور است و توانمندی‌های مردمی و پیش برنده زیادی دارد که می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی نیز بسیار موثر عمل کند، لذا انتظار داریم با هم افزایی بیشتر از این ظرفیت ها در راستای برطرف کردن مشکلات مددجویان بهزیستی بهره مند شویم.

مردمی سازی باید به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد

سرهنگ مصطفی ترابی، معاون اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه بهزیستی استان، سپاه را پاسدار انقلاب اسلامی معرفی و بیان کرد: این نهاد، هر زمان که ضرورت داشته و کمکی لازم باشد، وظیفه خود می داند که به موضوع ورود کند. یکی از ظرفیت های بزرگ این مجموعه نیز وجود بسیج است.

وی بسیج را به معنای حضور مردم دانست و اذعان کرد: این مجموعه نیز از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه های مختلف در قالب پایگاه های مقاومت بسیج و یک شبکه مویرگی گسترده فعالیت می کند. در سطح استان البرز، ۱۰۲ حوزه مقاومت بسیج و ۶۰۰ حوزه ذیل آن وجود دارد که فعالیت هایی در سطح متوسط به بالا دارند که می توان در زمینه مردمی سازی به آن ها اتکا کرد.

معاون اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به سخنان آیت الله رئیسی، اظهار کرد: مردمی سازی باید به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد و سپاه باید بتواند هرچه بیشتر منتقل کننده خدمات دولت به عموم مردم و جامعه آسیب دیده اجتماع و مستضعفین باشد. ما در سپاه عمدتا نقش تسهیل گر داریم و با توجه به ظرفیت هایی که در پایگاه های‌ بسیج وجود دارد، می توانیم برقرار کننده این ارتباط با سطح جامعه باشیم.

سرهنگ ترابی بیان کرد: عمده برنامه ها و رویکردهای ما در حوزه آسیب های اجتماعی است، در حوزه برخی آسیب ها قطعاً یک نقطه تلاقی با بهزیستی داریم که می توانیم ظرفیت های یکدیگر را احصا و به گفتمان مشترکی برسیم و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری هر دو مجموعه را در راستای خیر رساندن به مردم به کار گیریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18484

ثبت دیدگاه

  1. I was more than happy to find this web site. I want to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely enjoyed every bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff on your web site. Перекладные фокусы

  2. Its like you read my mind! You seem to understand so much approximately this, like you wrote the ebook in it or something. I think that you simply could do with some % to pressure the message house a bit, however other than that, this is great blog. A great read. I’ll definitely be back. vammebel.ru

  3. где купить справку spravki-kupit.ru

  4. Highly energetic blog, I enjoyed that a lot. Will there be a part 2? купить диплом вуза высшее

  5. It’s really very complex in this full of activity life to listen news on TV, so I only use web for that purpose, and take the most up-to-date news. купить гостиничные чеки в санкт петербурге

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.